Gå til innhold
Arkivverket

[#62583] Lars Nielsen og Maria Pedersdatter


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan komme med tips til meg om hvordan jeg kan finne ut når Lars og Marie ble født og når. De giftet seg her i oktober 1790 i Bamble: LenkeHåper på hjelp og venter i spenning.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

FT1801 opplyser om alderen deira: LenkeLars skal vere fødd rundt 1766, Maria rundt 1768.Ettersom Lars er bonde på Nystein, er det nærliggjande å tru at han er derifrå. Ev. kan Maria vere derifrå. Eg ville ialfall starte med å leite i Bamble, og kvifor ikkje sjekke bygdeboka:Bygdebok for Bamble, bd. I: Gårdenes historie til omkring 1814, ved C.S. Schilbred, 1968vh Torodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn vielsen på ny her da jeg bare finner døpte i din lenke?LenkeSe 2. rubrikk nr. 5 nedenfra.Her mener jeg det står at Maria Pedersdatter kom fra Glittum?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen. Nå har jeg på FS funnet en Maria Pedersdatter Glittum født 28.12.1766. Lurer på om det kan være den rette? Jeg får prøve å låne bygdebok for Bamble på biblioteket.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I kirkeboka for Bamle fant jeg barndåper til Peder Larsen Glittums børn. For meg ser det ut til at det muligens er tvillinger? En sønn Tarjer og en datter Maria . Se 3 rubrikk 28 des. 1766 LenkeLitt forvirrende, men prøv med 150% forstørrelse for å tyde dette.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Hjertelig tusen takk. Dette er kjempespennende. Peder og Maria var min manns tipp tipp oldeforeldre. I Amerika har vi mange som lurer på hvem som var foreldre ril sønnen Lars.Nok en gang tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.