Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest marit. elisebet totland

[#62596] Johan Anderson, Fredirk Martinius Larsen, fantes de?

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter to menn som jeg til nå ikke har funnet i noe register. Men det finnes sikkert flere søkemuligheter enn dem jeg kjenner til. Er det noen som finner spor etter: Johan Andersson fra Kristiania, født mellom 1845-65. Oppholdt seg i 1895 i Kristiania. Var omstreifer. Baker Fredrik Martinius Larsen f 1867, bor i 1887 i Flekkefjord.

Guest Torodd Kinn

Fredrik Larsen Lund, bakarmeister i Hammerfest 1900: LenkeKan det vere han som er i Flekkefjord i 1887?

Takk for det! Jeg skal følge sporet å se om jeg finner fødested ved en evt vielse for å sjekke om han er sørfra.

Da kan vi glemme han. På den tiden var det lite trolig at en som er født i Hammerfest er bakersvenn i Flekkefjord for å bli baker igjen nordpå.Saken er at jeg har en mistanke om at dette er to fiktive fedre, oppgitt ved dåp. For det var vel ingen attest som ble levert fra far. Ved barn fødte utenfor ekteskap stolte en vel på det mora oppgav, eller ?

Til informasjon for interesserte: jeg tror jeg har funnet den ene faren; ikke som baker, men som reisende: Fredrik Martinius Larsen Alting. Opplysningene ellers stemmer.Ser ellers av en del slektshistorie at fedre som ikke var til stede når fødsel og dåp nærmer seg, ofte senere blir henvist til som 'alias' et eller annet.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.