Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Nils Axel Braathen

[#62663] Bygdebok for Eiken, Kvinesdal

Recommended Posts

Guest Nils Axel Braathen

Hei igjen!I et innlegg under temaet 53190 ble det nevnt at bygdebøker for Eiken i Kvinesdal var under arbeid, og at de første bindene kunne ventes ved årsskiftet 2007/2008.Er det noen som vet om disse bøkene nå er utgitt -- og om hvor jeg eventuelt kan få tak i dem?Med vennlig hilsenNils Axel

Guest Nils Axel Braathen

Jeg har lært litt mer geografi i løpet av dagen, og har nå skjønt at Eiken ligger i nabo-kommunen Hægebostad, ikke i Kvinesdal. Jeg har også fått høre at første bind (av tre bind) kan ventes i løpet av høsten 2008.

Guest Harald Søren Storaker

Det har blitt ein del forsinka, som så ofte med slike prosjekt. Eg trur første bind omhandlar gardnr. 57-73, gardane i sør og aust, Eftefjell-Grostøl og Nerstøl-Verdal.

Guest Oddbjørn Johannessen

Fædrelandsvennen melder i dag at første bind av bygdesoga for Eiken nå er kommet ut.

Guest Kristin S. Aasen

Hei.Jeg har lett på nettet etter melding om bygdesoga for Eiken - hjemmesiden til Fædrelandsvennen. Er meldingen kun i papiravisen til Fædrelandsvennen?Fra før står det i Farsunds avis (på nettet). Viser til mitt tema 'Eiken bygdebok, Hægebostad'.Mvh. Kristin S. Aasen

Ja, det er kun Fædrelandsvennens papirutgave som har reportasje om utgivelsen.

Guest Sigbjørn Sandsmark

Og til helga kjem ny og revidert bok for Gyland sogn/kommune.Gyland er nå etter 1964 del av Flekkefjord.

Guest Kristin S. Aasen

Hei.Takk til Oddbjørn for hans forklaring.(innlegg 6).Er det mulig å få skannet reportasjen i Fædrel.v. om utgivelsen av Eiken bygdebok og legge det her?Mvh. Kristin S. Aasen

Jeg skal gjøre et forsøk, men får ikke med hele bildet som illustrerer artikkelen:

bilete6028.jpg

Guest Kristin S. Aasen

Hei.Oddbjørn J., mange takk for reportasjen.Teksten var det viktigste. Jeg (og andre) er glad for å kunne lese reportasjen.Mvh. Kristin S. Aasen

Guest Kristin S. Aasen

Jeg skrev mail til Eiken kommune for å spørre om det var kommet noen ny bind, bind 2.Fikk ikke svar.På internett søkte jeg etter 'Gards- og ættesoge for Eiken' (det rette navnet).Da stod det at bindet skulle komme på nyåret 2010.Finner ikke bindet til salgs i databaser.Er det noen som vet hva som skjer?

Guest Leif Erik Nilsen

Bind 2 har kommet ut; Lenke. Jeg venter på at de skal få boka på biblioteket i Bergen :). Den har vært i bestilling et par måneder nå. Men jeg har sett boka på biblioteket i Kristiansand.

Guest Kristin S. Aasen

(12) Takk for infoen (hvor det stod når bind 3 regnes å være ferdig).Ser at det ble kunngjort i juni 2010 i avisen. Da skal jeg sende sms til en i sogelaget der og bestille.

Guest Knut Fjogstad

HeiKanskje noen har en god forklaring på hvordan det ble noe vanskelig å få satt på plass innholdet i disse bøkene?Mvh Knut

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.