Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Geir Bjernes

[#62821] Kirkebøker for Hadsel

Recommended Posts

Gjest Geir Bjernes

Jeg søker etter døde i Hadsel i Nordland fortrinnsvis etter 1900. Jeg registrerer at siste tilgjengelige kirkebok med oppføring av døde stopper i 1908, jfr. scannet kirkebok for Hadsel nr. 888C06 1891-1908. Så er det et opphold i kirkebøkene fram til 1913, men jeg kan altså ikke finne noen oppføringer av døde i Hadsel etter 1908. Hvor finner oversikt over døde personer i Hadsel etter 1908?Mvh Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Kirkebøkene skal etter gjeldende regelverk avleveres til Arkivverket 80 år etter SISTE innførsel.En kirkebok påbegynt i 1908 kan selvsagt lett være brukt til etter 1930, og fortsatt være under 80 år gammel, regnet fra siste innførsel.Spørsmålet bør rettes til prestekontoret i Hadsel.Dødsfallene er ellers å finne i skifterettens dødsfallsmeldinger, og i lensmennenes dødsfallsprotokoller. Begge disse bør være avlevert til Statsarkivet i Trondheim opp til 1970-tallet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.