Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tom Larsen

[#62854] Anders Pettersen fra Hønefoss.

Recommended Posts

Gjest Tom Larsen

Er det noen som kjenner til hans foreldre, Jeg har prøvd å finne Anders Pettersen f. 17/11-1859 i Hønefoss, Komf. 1873 i Hønefoss iflg. Akershus Landsfengsel fangeprotokoll. han døde i 1909 i Oslo iflg. et avis utklipp,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Men har du funnet han i originalkilden?.... det har ikke jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Larsen

JonJeg har lett uten å finne han, kanskje mere flaks med søskena i 1865 tellingen.Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

TomHer er i allefall foreldrene viet.. Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 11 (1847-1856), Ekteviede 1854, side 338. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Søsteren Anne døpes 21 jan 1855 i Haug:Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 11 (1847-1856), Fødte og døpte 1855, side 155. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kirsti Rye

Her er dåpsinnførselen Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 12 (1856-1865), Fødte og døpte 1860, side 101Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Larsen

Alf, Jon og Kirsti Tusen takk for hjelpen, fantastisk rask hjelp.Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else Granum

HeiAnders Pettersen er bror av min oldemor (Maren Oline). Jeg er meget interessert i opplysninger om Anders og evt. etterkommere.Mvh Else Granum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else Granum

HeiJeg glemte i farten og ta med opplysninger om foreldrene til Anders:Far: Petter Andersen, født 10.03.1824 - Eikelieie, Norderhov,Mor: Karen Rolfsdatter, født 18.05.1826 - Norderhov.Foreldre til Petter Anders: Anders Pedersen og Sørine Andersdatter.Foreldre til Karen Rolfsdatter: Rolf Halvorsen født 1788 - Knæstang, Norderhov Kari Trulsdatter født 1796 - Knæstang, NorderhovMvh Else Granum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else Granum

Til Tom Larsen.Har ikke mottatt noe mail. Jeg har to mail adr.: egranum@online.no - egranum@getmail.no.Else

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else Granum

Til Tom Larsen.Har ikke mottatt noe mail. Jeg har to mail adr.: egranum@online.no - egranum@getmail.no.Else

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Larsen

er det noen som klarer å tyde notatene som står på denne karen. Norderhov 1875-1884, side 271,nr 37 Anders Pettersen. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sten Høyendahl

Hei Tom!Oppe til venstre står så vidt jeg kan se bare henvisning til attester.Til høyre står: 'tg. Smaa Forhaabninger om denne Guts Forhold. Ikke gaaet til Alters.''tg' er prestens vurdering - temmelig godt, altså noe under middels.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.