Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Marit Sørlie

[#62911] f.Tofte i Hurum 1895- d. Oslo 1953.

Recommended Posts

Gjest Marit Sørlie

Jeg leter etter en Bergliot (Lilleby?) f. 20.12.1895. Hun skal ha giftet seg med Henrik Helmundsen (f. 2.6.1896)før 1930. Han var fra Skien,hun skal være født i Tofte i Hurum,men de bodde i Oslo da barna ble født i 1930 og 1932.Finner ingen Bergliot som er født på denne tida i noen tellinger eller kirkebøker, heller ikke når hun giftet seg.Han sto som medlem i Den Katolske Apostoliske Menigheten som barn,men jeg finner ingen Bergliot der heller,og vet ikke om han fortsatte som medlem.Har bedt om hjelp til å finne henne og hennes foreldre tidligere,men uten hell.Håper noen kan hjelpe meg nå? Bergliot døde i Oslo 1953, Henrik i 1970.Begge barna er også døde. På forhånd takk for hjelpa. Mvh. marit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Eneste Bergliot jeg finner i 1900-tellingen f. i Hurum er denne jenta. Hun er født senere som du ser? LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Det finnes en del Lilleby etternavn i 1900-tellingen, men ingen familier i Buskerud eller Vestfold, ved landsomfattende søk.Noen er bosatt i Kristiania, legger en lenke til den ene familien her: LenkeKjenner du til hvordan Lilleby-navnet kommer inn i bildet?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

På Dis gravminner fant jeg Bergliot Helmundsen f. 20/12 1895 , død 21/12 1953, beg 28/12 1953 , Nordre gravlund , Sagene. Id nr. 601156 og mannen, Henrik Helmundsen f, 1896, d. 1976, id,nr 601157 samme gravsted.Ved søk i gravminnene finner du nok flere barn og andre slektninger også . Ingen gravstøtte var det bilde av, men om du søker her selv, kan det være du finner flere opplysninger?LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

På Dis gravminner finner du også en del Lillebyfamilie døde i Hurum.Legger inn lenke til en gravsten herfra. Mulig du må dobbeltklikke på lenken for å se bildet. LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her er vel Hendrik Helmundsen hos familien i Skien i 1900? LenkeGunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg ser nå at Bergliot kan skrives på utrolig mange vis i 1900-tellingen. Her er faktisk en i passe alder også født i Hurum? LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marit Sørlie

Hei Gunn. Det er på DIS sidene jeg har funnet fødsels/døds-datoer.Har lest side opp og side ned i kirkebøker over sør-vest-og østlandet,men finner ingen Bergliot født,døpt eller konfirmert med fødselsdataene jeg har funnet på gravstedet. Synes dette er merkelig,men kanskje hun finnes i et trossamfunn som ikke har lagt ut noe på nettet? Finner jo heller ikke når de giftet seg,og de opplysningene skulle jo vært registrert.Må kanskje bare vente på nye opplysninger når yngre kirkebøker blir lagt ut på nett. Mulig en kan finne ut mer ved å se på barnedåpen til datteren ,som jeg vet fødselsdatoen på, når året 1932 blir frigitt.Håpet kanskje noen her kjenner til disse menneskene så jeg slipper å vente så lenge på svaret;) Takk for innsatsen :) Mvh. Marit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marit Sørlie

Hei igjen. Ja det er riktig familie,men ikke riktig Bergliot :( mvh.Marit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.