Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Kikki Brill

[#62992] Stavern i 1816,1817 årene: Døde og begravede, en epidemi?

Recommended Posts

Guest Kikki Brill

Jeg finner Constabel Knud Gullichsen og kone samt far til Knud, Gullich Knudsen blant ulike mennesker i alle aldre innført i lister. Var det en epidemi eller lignende i byen siden man ikke innførte de avdøde på vanlig vis?

bilete5661.jpg

Guest Else B. Rustad

Jeg synes det ser ut som kommunikantlister?Mvh Else B.

Guest Else B. Rustad

- og det er det også. Her er permanent lenke til kirkeboka. Innholdsfortegnelsen sier jo at dette er kommunikanter. LenkeMvh Else B.

Guest Bodil Brøgger

Er det kommunikantlister i Stavern først fra 1800? Og konfirmerte? Det ser ut som det tidligere bare var Fødte og døpte, Ekteviede, Døde og begravet?

Guest Bodil Brøgger

Er det kommunikantlister i Stavern først fra 1800? Og konfirmerte? Det ser ut som det tidligere bare var Fødte og døpte, Ekteviede, Døde og begravet?

Guest Kjellaug Robberstad Petit

Dersom du klikker på bildeinformasjonen øverst på lenken i 3, vil du få se at det er kommunikanter.

Guest Kikki Brill

Mulig jeg er litt uvitende om dette, jeg forstår ikke hva kommunikant lister er. Kan du gi meg et hint? På forhånd hjertelig takk!

Guest Eva Willenburg

Enkelte prester var svært påpasselige med Altergang (Nattverd)

Guest Else B. Rustad

Dødsfallslistene i kirkebøkene for Stavern ca. 1816/1817 gir ikke opplysninger om dødsårsak. Ved å se på innførslene der, er det ingenting som tyder på at det var noe spesielt ved dødsfallene. Uansett så er det jo liste over nadverdsgjester som fremkommer på det bildet Kikki la ut, ikke døde eller begravde.Mvh Else B.

Guest Kikki Brill

Igjen, tusen hjertelig takk for engasjement og kunnskap.vennlig hilsen kikki

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.