Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lill Juelsen

[#63011] Skifte etter Martha Andersdatter Rønnesæt død 26.12.1919

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Søker et eventuelt skifte etterEnke Marta Andersdtr Rønnesæt, død i Hyllestad 26.12.1919 (pleiehjem i Lavik), begravet 05.01.1920 og de opplysninger som finnes der.Med vennlig hilsenLill Juelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

'Avdøde og før avd. manns fellesbarn: Ingeborg Andersd. Rønseth, 22 år. Hyllestad.'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lill Juelsen

Takk, er det mulig å få nøyaktig ordlyd?Lill Juelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Ordlyden i sitatet skal vaere noyaktig gjengitt fra dodsmeldingen. Noe skifte tror jeg ikke ble holdt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lill Juelsen

Her skal foreligge en eiendom på Hyllestad, bruk 11 som Ingeborg selger, da foreligger vel et skifte. Er det mulig å få dette?Hilsen Lill Juelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lill Juelsen

Her skal foreligge en eiendom på gården Hyllestad, bruk 11 som Ingeborg selger i 1920, da foreligger vel et skifte? Er det mulig å få dette?Hilsen Lill Juelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Jeg kan ikke se at det skulle være behov for offentlig skifte, all den tid det var bare en arving.Hjemmelsovergang vil framgå av panteregisteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lill Juelsen

Takk for opplysningen. Det er selvfølgelig sant. Hvor kan jeg få hjemmelsovergangs-dokumenter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lill Juelsen

Et tilleggs-spørsmål etter nye funn. Er takknemlig for svar på begge.Ovenfor nevnte Ingeborg er sannsynligvis gift med Arnt Martin Stamsvik som døde i 1955. Begge har adresse ved død Fjøsangerveien 2A, Årstad.Ingeborg Stamsvik dør 24.11.1979 i Årstad, Bergen.Kan det finnes informasjon om etterkommere, ville jeg vært svært takknemlig for å få disse.Vennlig hilsen Lill Juelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.