Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Dag Kronstad

[#63120] Døde ved Trøgstad Tub.hjem, Norderhov

Recommended Posts

Guest Dag Kronstad

Er det noen der ute som vet hvordan man finner fram til dødsdag på personer som siste del av sitt liv bodde på tuberkulosehjemmet Trøgstad i Norderhov kommune. Den ettersøkte het Olga Johansen fra Fredrikstad, f. omkr. 1877. Hun døde sikkert før 1940. På forhånd takk!

Guest Håkon Havik

Oldefaren min døde på Trøgstad i 1915. Dødsfallet er å finne både i kirkebøkene for Norderhov og i dødsmeldingene til lensmannen i Norderhov (sistnevnte er i salg på CD fra Ringerike slektshistorielag og går så vidt jeg kan se fra årene 1889 til 1940). Jeg vil tro at alle som døde på Trøgstad ble registrert her, uansett hvilket prestegjeld de kom fra.Jeg er usikker på om det er noe relevant arkivmateriale fra Trøgstad som er bevart. Jeg fant i hvert fall ikke noe da jeg i sin tid lette i felleskatalogen for arkivverket.Mvh Håkon

Guest Dag Kronstad

Jeg takker Håkon Havik hjertelig for opplysningene. Med vennlig hilsen Dag Kronstad

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.