Gå til innhold
Arkivverket

[#63120] Døde ved Trøgstad Tub.hjem, Norderhov


Gjest Dag Kronstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Kronstad

Er det noen der ute som vet hvordan man finner fram til dødsdag på personer som siste del av sitt liv bodde på tuberkulosehjemmet Trøgstad i Norderhov kommune. Den ettersøkte het Olga Johansen fra Fredrikstad, f. omkr. 1877. Hun døde sikkert før 1940. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

Oldefaren min døde på Trøgstad i 1915. Dødsfallet er å finne både i kirkebøkene for Norderhov og i dødsmeldingene til lensmannen i Norderhov (sistnevnte er i salg på CD fra Ringerike slektshistorielag og går så vidt jeg kan se fra årene 1889 til 1940). Jeg vil tro at alle som døde på Trøgstad ble registrert her, uansett hvilket prestegjeld de kom fra.Jeg er usikker på om det er noe relevant arkivmateriale fra Trøgstad som er bevart. Jeg fant i hvert fall ikke noe da jeg i sin tid lette i felleskatalogen for arkivverket.Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.