Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Torgeir Kvalvaag

[#63186] Kielle, Kjelle, Kilde - gard i Høland

Recommended Posts

Guest Torgeir Kvalvaag

Er det noen som kan fortelle meg om denne garden er omtalt i de gardshistoriene for Høland som til nå er kommet ut?Jeg tar med navnet 'Kilde' fordi det midt på 1800-tallet er dukket opp noen personer med det etternavnet i Kristiania og som oppgis å være født i Høland.Kanskje navnet Steffen Reiersen Kilde sier noen noe?På forhånd takk.Hilsen Torgeir

Guest Jan Erik Aas

Kjelle ligger i Nordre Høland og har gårdsnr 1, ifølge matrikkelutkastet av 1950 Lenke .Etter mine notater skulle Kjelle dermed være omtalt i bind 2.

Guest Torgeir Kvalvaag

Takker, Jan Erik. Kjenner du forresten til om det er noen forbindelse mellom Kjelle og familinavnet Kilde?Torgeir

Guest Jan Erik Aas

Dessverre, det er helt ukjente greier for meg.

Guest Jan Erik Aas

Til orientering ligger utgivelsesplanen for Hølands bygdebøker under kommunens hjemmesider Lenke

Guest Petter Vennemoe

Kjelle omhandles i bind 2 i gårdshistorien, som GNR. 1. Der nevnes en Steffen Reiersen født 1737 på Lunder, død 1821 på Kjelle, og videre en sønn Kristian som giftet seg med Karen Simensdatter Krog, og at dette paret flyttet til Kristiania i 1816.

Guest Ann-Mary Engum
Guest Torgeir Kvalvaag

Takk skal dere begge ha.Hilsen Torgeir

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.