Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest inge tellnes

[#63246] Zinche- slekten og Fiuren slekten fra Fredrikstad/Larvik

Recommended Posts

Guest inge tellnes

Jeg har ikke tidligere vært oppmerksom på at det er flere som forsker på disse slektene. Min tip-tip oldemor var Anna Dorthea Zinche. Henrik Aamodt i Naustdal( gift med min tante Inga Bertelsdt. Langedal) forsket på slekten Zinche. Hans datter Jofrid gikk videre. Men en fant ikke ut hvor Johan Zinche og kona Maria Fyren (feilskrevet Tyren) kom fra. Jeg er glad for at Halvard Vie som jeg ser også stammer fra samme slekt ser ut til å ha løst slektsmysteriet.La jeg legge til at jeg har slekten Vie som jeg ser stammer fra datter til Anna Dorthea Zinche, Anna Mari f 1801 d 1858 gift med Jens Sjursen Vie. Likeledes har jeg Harald Nilsen i mine slektspapirer. Jeg vil sette stor pris på å få en oppdattering angående slektene Zinche og Fiuren.

Guest Berit Frank Pagh

Hej,Du har nok en større chance for, at Hallvard A. Vie opdager din interesse, hvis du skriver i hans egen debat: 30348, for da får han mail fra Digitalarkivet.Hilsen, Berit Pagh.

Guest inge tellnes

Takk til deg Berit Paghmvh inge tellnes

Guest Hallvard A. Vie

Hei, dessverre kom det ingen mail til meg, så jeg oppdager dette først nå. Jeg har en del informasjon om både Zinche og Fiuren og sender deg gjerne oversikter. Min e-postadresse er ha-arn-v(at)online.nomvh Hallvard

Guest Gunn Huglen

Jeg tar med dette skiftet i Larvik her: LenkeDet er sikkert mulig å finne flere skifter i LARVIK som klargjør slektskapsforhold :-)Mvh. Gunn

Guest Per Nermo

Det finnes en del om Johan Christopher Zinche, hans milige (?) bror Jørgen og Johan's kone Maria Henriksdatter Fuiren, hennes aner og (noen) etterkommere her : Lenke.

Guest Per Nermo

(6:) Linken i #6 virker ikke (for meg).

Guest Per Nermo

(7/5:) Det er linken i #5 som ikke virker.(6:) Det skal stå [Johan's] MULIGE (?) bror Hans Jørgen Weber Zinche !

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.