Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

[#63263] Hjelp til å tyde kirkebok: Fusa

Recommended Posts

Hvem var denne Anna Høysæter som ble døpt 26 juli 1688? Greier ikke å tyde farsnavnet hennes, det er midt på høgre kolonne: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Fusa i Os, Ministerialbok nr. A 6 (1669-1719), Kronologisk liste 1688, side 39. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11617&idx_id=11617&uid=ny&idx_side=-40>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Tverå

Jeg leser Svendsdaatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Johannessen

Jeg leser farsnavnet som Svendsdaatter, og gårdsnavnet på Nils og Gunilla som Reista(d).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Tror det står Svendsdatter.døbt af Samnanger Anna Svendsdaatter Høysætter. Faddernes navn: Johannes Børdalen, Niels Krista?; Hougro? Høysætter; Brita Langeland?, Gunnilla Krista?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal dere ha begge to, tror Lars har rett med hensyn til Reista(d) - det passer med navn derfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til alle tre mente jeg!! Da er det nok Svendsdatter det står.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ottar Solberg

Innlegg 7: Dend 6 feb døbt Hans Svendsøn Høysæther. Faddere vaare Peer Tysland, Ole børdalen, anders børdalen, brita Langeland, ?? Høysæther.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Guri Høysætter tror jeg er det siste navnet under Hans.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

(8) Jeg finner ingen Anne Malene Pedersdt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Berit (11), 6. siste innføring høyre side.Mvh Arnfrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Den er for vanskelig for meg Arnfrid. For meg så ser det ut som navnet Loss går igjen et par ganger. Etter Christofer Jens? Loss tror jeg det står Maren Hansd. Fusa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk, Berit. Nå har Christian også sett på den og lagt svar inn i debatten om Peder Hansens etterkommere. Lenke Han mener det står Jøren Pedersen, Samuel Loss, Margrethe Samuelsd?, Christine Jensd. Loss, Maren Hansd. Fuse.Mvh Arnfrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.