Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest erling t. endresen

[#63329] ansatt på hermetikkbedrift, birger oliversen, måløy, sogn og fjordane

Recommended Posts

Guest erling t. endresen

Jeg søker igjen om opplysninger omfølgende person:Birger Oliversen, døpt Thomas Birger Ingman Oliversen f. 1886, Petri, død 13.11.1947, grl. Nedre gravlund, Ålesund. Gift med Constanse, visst fra Stavanger, død 29.06.1961, grl. Nedre gravlund, Ålesund. De flyttet visstnok til Måløy, (S&F?) hvor han var bestyrer på hermetikkfabrikk, siden til Ålesund hvor han hadde noenlunne samme type arbeid. Han skal ha hatt 3 døtre: Bergljot f. ca. 1920, jente f. ca. 1922 og Ingjerd f. ca 1930.Alle tips mottas med takk.Finnes det bygdebøker fra området? Adresselister?

Guest Reidar Oddløkken

Tenkte på dette Firda Canning, men det er sikkert flere slike bedrifter i Vågsøy.

Guest Tor Kvien

I det aktuelle tidsrommet var det vel bare to aktuelle hermetikkfabrikker i Måløy, Moldøen Canning og Firda Canning. Sistevnte er vel fortsatt i drift.Lenke

Guest erling t. endresen

Ja, stemmer, det er hans etterkommere jeg skulle visst mer om, har nå systematisert etterkommerne etter alle hans øvrige søsken. Er det snakk om nålevende personer som noen har opplysninger om, kan evt. data sendes tiletendre alfakrøll online dott no

Guest erling t endresen

Slekten er oppsporet og jeg er fornøyd :-)Takk for innspill.Barna var forøvrig født henh.vis 1907, 1914 og 1933 (!!), av samme far og samme mor. Ved siste barnefødsel hadde foreldrene allerede vært besteforeldre i 4 år.

Guest Tor Kvien

Hvor ble barna født? Bare litt nysgjerrig siden jeg forgjeves prøvde å finne noen i hhv. Vågsøy og Ålesund. :=))

Guest erling t. endresen

Marie Tobine f. 1907, Johannes, Stavanger. Bergliot Konstance f. 1914, Kopervik, (dpt 1915), siste jente Ingjerd f. 1933, Måløy.Maren Tobine finnes gift med Johannes Nordahl Berentzen 1928 i Måløy, far fabrikbestyrer Birger Oliversen, og hennes sønn Halvdan f. 1928 finnes også der med fadder formann Birger Oliversen og hustru.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2097&idx_id=2097&uid=ny&idx_side=-222>Lenke Permanent bildelenke:

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.