Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#63370] Tyde kirkebok

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Du sier jo ikke hvem det gjelder mht teksttydingen, men den eneste som er nevnt både i dåpsinnførselen og begravelsesinnførselen er en ved navn Berte?Hvis det er henne det gjelder, så står det vedr. dåpen:'Søndag efter Nye Aar døbt Pigeb. Beerte. Foræld.: Erich Joensen vestre Schoug og Mari Gudmuns(?) Dr. Faddere er: Jngri Christens D. Schoug. Sara Jacobs D. vestre-Schoug. Lars Olsen ibid. Brynjul Pedersen Smestad. Anders Peders. Smestad. Dette Barn var føed d 2den januarij'Mvh Else B.

Gjest Gaute Zøllner

Hei takk for svaret. Jeg prøver å finne tilbake på disse Lenke som står nederst på høyre side. og Beerte er vel den samme person som Berthe f. 2.januar. Christopher, Berthes mann, døde 25.12.1859 i Skiptvet,80 år skulle finnes på Vestby rundt 1778-2784, men han fant jeg ikke. Gaute

Gjest Else B. Rustad

Det er nok bare varianter av samme navn, ja.I FT 1801 for Skiptvet finnes en Kristopher Thorsen i 'passende' alder (oppgitt til 22 år). Jeg finner en Christopher Thorsen konfirmert i Skiptvet i 1790, 15 år gammel (Skiptvet kb. 3 side 252). Denne gutten finner vi igjen blant de døpte i Skiptvet her: Lenkenr. 16 på venstre side. Kan dette være 'din' Christopher?Mvh Else B.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.