Gå til innhold
Arkivverket

[#63553] Karakter ved konf i kinn i 1851. Klarer ikke å tyde. Noen som kan hjelpe?


Gjest Reidun Berge Haugs
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Berge Haugs

Min tippoldefar blir konfirmert i Eikefjord 6. juli 1851. Jeg klarer ikke å skjønne hva som står under kristendomskunnskap.. For meg ser det ut som det står Ligaladan.. Kan det stemme?? Og i tilfelle, er det noen som vet hva det betyr?? Vet fortsatt ikke hvordan jeg klarer å få laget til link til siden.. Så hvis noen hadde vært så snill å gå inn på år 1851 her, så finnes min tippoldefar som nr. 82..http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=6891Mvh Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det viser til 'karakteren' for nr. 79; Ole Johannes. ' - god Kundskab og temmelig god Forstand, flittig og mærksom; læste godt i bog'.Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Tusen tusen takk til dere begge. Jeg forstod som sagt ikke noe... Lurte på om det stod for karakter Lg, som var den dårligste karakter som vi hadde i mine skoledager.. Igjen tusen takk..Mvh Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Therese Gabrielsen

Hei Reidun:-) For å lage en link til siden du vil vise må du du gjøre dette: Se øverst på den siden du ønsker å lage link til.Vises bildeinformasjonen på bildet skal du være i stand til å se en liten rute hvor det står:Kildeinformasjon: (for eksempel: Østfold fylke, Aremark, Ministerialbok nr. III 2 (1834-1849), Fødte og døpte 1836, notat-osv...)Permanent sidelenke: (en internett adresse vl vise seg her.)Permanent bildelenke: (En internett adresse vil vise seg her.)Kopier den internett adressen som står ved siden av: Permanent sidelenke. Den kopiert adressen limer du så inn der du ønsker det i innlegget ditt. Når du så trykker på 'Legg innlegget på plass' vil den vise seg som: Lenke.Vises ikke bildeinformasjonen, se etter en knapp hvor det står: Bildeinformasjon. (Denne står øverst i bildet.) Trykk på den og velg: Øverst. Da vil bildeinformasjonen vise seg øverst på bildet. Velger du nederst vil den vise seg nederst på bildet. Når du så ser informasjonen gjør du bare som forklart overfor.Håper dette hjelper:-)Mvh Therese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Åh Therese.. Tusen millioner takk!!! Synes det har vært like pinlig hver gang jeg trenger spørsmål ang tyding av kirkebøker, og så må jeg be folk om å trykke seg fram en hel drøss med sider fordi jeg ikke har klart å legge inn lenke. Du er en knupp.Stor klem Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Arne: Tusen tusen takk for enda en super forklaring. Nå har jeg printet ut begge, så nå håper jeg at jeg kan skrive neste gang jeg må spørre om hjelp: Bare trykk på linken:)Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Therese Gabrielsen

Det er kjempebra med et forum som dette. Jeg har også fått god hjelp. Jeg kan ikke skjønne hvordan noen klarer å tyde alt som står skrevet i de gamle bøkene. Noen er rett og slett utrolig flinke.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.