Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anne-Rita Kolberg

[#63559] Tydning av kirkebok Tana

Recommended Posts

Gjest Anne-Rita Kolberg

Kan noen hjelpe meg med par nr. 11 her Lenke Hvor er damen født og hva heter hennes far.Anne-Rita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnstein Rønning

Hun er vel kanskje født i Vesterthanen (Vestertana).Far: Ole Persen Ra...? Ravna er vel et samisk fornavn, men dette kan ligne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Liv-Inger Jørgensen

Ravna Olsdatter, søfinpige, er født i Vesterthanen (Vestertana). Det ser ut som farens etternavn begynner på R, og da kan han hete Ole Persen Ravna (Ravna er både et samisk for- og etternavn). Men jeg er i tvil, synes jeg ser en 'i' i etternavnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnstein Rønning

Det er vel kanskje faren du finner her - Ole Persen Ravne Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Liv-Inger Jørgensen

Hei igjen! Søker du på RHD [url="http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kirkebok_sok.aspx>http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kirkebok_sok.aspx og fyller ut fornavn: Lars og etternavn: Asla og krysser av for dåp og Lebesby, vil du få opp mange barn for paret Lars Aslaksen/Aslachsen og Ragnele/Ragnilde Karen Pedersdatter i Bonakas. Din Per Larsen er nok det barnet som er født 1811 og som står uten navn. Og her finner du ekteskapet til Lars Aslachsen og Ragnele Pedersdatter i 1806

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Rita Kolberg

Selvfølgelig takk til Arnstein også.Anne-Rita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Fors

Ole Pedersen (Ravne) og Ane Sarachsdatter ble gift 4. p. Trin 1814. Ane f. 1790 var datter til klokker i Tana Sarach Sabbasen og Karen Pedersdatter.Ved f.t. 1801 i Kjøllefjord bor en Ole Persen Ravn der, han er 15 år og sønn til reineier Per Persen Ravn og Bereth Olsdatter. Men om han er den rette er usikkert, fordi det vet giftermålet blir opplyst at han var fra Vestertana.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Rita Kolberg

Takk skal du ha. De lenkene jeg la inn virker hvis ikke helt rett.Anne-Rita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.