Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#63634] tydning kirkebok

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Recommended Posts

Gjest Are S. Gustavsen

Hei!jeg legger inn en permanent sidelenke for sikkerhets skyld: LenkeJeg har forsøkt meg litt her: «6 | 1833 Februar 11te | Ole | Februar 14de | Moderen Ugift Qvinde[___]k | Marthe Jacobs datter Söraas Angiven til Barne Fader Ugift Ungt Mandskab Lars Olson Smöraas | Lars Larson Marte Johan(n)es datter Söraas Niels Knudson Jver Gudmundson og Eli Jacobs datter Nordaas 367».Siste ledd i 'Qvinde...' er litt for utydelig til at jeg klarer å skille ut bokstavene. Det er antagelig noe i retning av Qvindfolck eller Qvindemenneske, skjønt Qvinde passer ikke med endelsen folk og det later ikke til å være mange nok bokstaver til å passe med menneske.De fem siste personene er fadderne og det siste tallet refererer seg til hvor dette er anført i det alminnelige jevnførselsregisteret. Når det gjelder de aktuelle gårdsnavnene, får andre korrigere, om dette skulle ha bli feil eller unøyaktig.Mvh Are

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.