Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ingunn Krafft Randa

[#63745] Ole Greisen, Nordland ?

Recommended Posts

Jeg har en fødsel på Anthonette Mathea Olsdatter, Lenke, Det er den første innførselen på venstre side under 1845. Her står det at hun er uekte og at barnefaren heter Ole Greisen, Eggum. Jeg har søkt og lett etter denne karen, men har kjørt meg helt fast. Er det noen som har noen lys idè her ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ops, linken virket ikke, nytt forsøk Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Are S. Gustavsen

Ingunn:Har du forsøkt om han kan gjenfinnes ved forskjellige stavformer av Ola og av Greis/Greisen? Sistnevnte navn skal vel være en kortform/kjæleform av Gregers, slik dette er benyttet i Sverige.Mvh Are

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Tverå

Jeg vet ikke om dette er kjent fra før, men navnet Greis kan ha vært skrevet på flere måter: Gregus, Gregorius o.l.Jeg finner en Ole Gregusen på garden Eggum i Borge i 1865. Det må vel være samme person, eller? LenkeMvh Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk til både Are og Geir. Det høres jo ut som om dette kan være riktig person. Tenkte bare på Greis som et eget navn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk til både Are og Geir. Det høres jo ut som om dette kan være riktig person. Tenkte bare på Greis som et eget navn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er takknemlig for alle innspill jeg :)) Jeg har ingen alder på ham noe sted. Men barnemoren er født ca. 1824. Så det er jo en mulighet for at han kan være på samme alder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Her er vielsen i 1845,med mor til barna på folketellinga,han er født ca. 1822:Lenke Hvis dette da er den samme som Ole Greisen,vel å merke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.