Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Lars Otto Fredriksen

[#63770] Fredrik Henriksen f. 1827, Skjeberg

Recommended Posts

Er det noen som kunne ha hjulpet meg til å finne dåpen til Fredrik Henriksen f.1827 i Skjeberg (Østfold)og skrive et svar på hva som står der? Det er han som er nevn i følgende lenke: LenkeJeg vet hvor jeg skal lete, men jeg har noe problemer med å tyde skriften. Ikke alle som var like nøye med skrivingen i den tida. :-)

Guest Anne J. Engmo

Det blir døpt en Fredrik Hendriksen i Skjeberg 25. juni 1826 :(nr.36) Lenke Ser ut som han har en tvillingbror,Jorit??

Er godt mulig det er ham.Fra mine notater har jeg også året 1830, kunne du sett om det finnes noen Fredrik Henriksen dette året.

Guest Anne J. Engmo

Ifølge vielsen her i 1855,er han 29 år,og det skulle vel si at han er født 1826:(nr.25)Lenke

Guest Anne J. Engmo

Ved vielsen står det da også at han skal være 'født under Østby' og det er det som står ved dåpen i innlegg (2) også,så jeg tror nok det er rett person som er funnet der.

Ja, da er det ikke tvil om at dette er rette personen. Stemmer med bruden. Ser faren er Hendrik Larsen. Kunne du ha tydet morens navn?

Ja, da er det ikke tvil om at dette er rette personen. Stemmer med bruden. Ser faren er Hendrik Larsen. Kunne du ha tydet morens navn?

Tusen takk for hjelpen Anne.

Guest Anne J. Engmo

Hei. Beklager at jeg ikke har fått svart,har vært på fotaballturnering og sett på barnebarnet mitt ,artig!! Tror det står Enke Hellena/Hellene Jonsdatter som mor til Fredrik.Men det er veldig utydelig,så helt sikker er jeg ikke.

Ja, det kan jeg tenke meg var artig.Jeg tror tydingen din kan være riktig. Men det er som du sier, veldig utydelig. Finner ikke foreldrerne i folketellingen 1865, mulig de var døde.

Guest Vigdis Skaar Nygaard

Lars Otto, gladmelding! Temaet har vært oppe her før, så du finner flere opplysninger Lenke Nauta-Fredriksen&nr=8&antinnlegg=13&startnr=&antall=&spraak=#anker Broren heter Jens. Legg merke til at klokkerbokas innføring av dåpen er lettere å lese.

Så artig! Tusen hjertelig takk!

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.