Gå til innhold
Arkivverket

[#63776] Johan Olavus Olsen Holmboe hvor ble han av?


Gjest Anita Gundeid
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Gundeid

Min tippoldefar står oppført i Emigranter over Kristiania 22.04.1882 her med navnet Johan Holmborg. Tror bare navnet er skrevet feil, for det stemmer med Glassmester og at han er fra Kongsberg. Samt alder 28 år i 1882. Han er født 02.07.1854. I emigrasjonsprotokoll står det at han reiste 22.04.1882 til Stoughton, Linje Kopperud, Skip Kong Bjørn. Jeg finner kun dette skipet til Hamburg og klarer ikke å finne hverken han som ankommer Amerika eller hvordan han kan ha reist videre fra Hamburg. Noen som kan hjelpe?Tidligere har jeg fått denne informasjonen som kanskje kan være han. 1900 United States Federal CensusName: John Holmboe Home in 1900: Minneapolis Ward 11, Hennepin, Minnesota Age: 45 Estimated Birth Year: abt 1855 Birthplace: Norway Relationship to head-of-house: Head Spouse's Name: Elise Race: White Occupation: View Image Immigration Year: 1882Household Members: Name Age John Holmboe 45 Elise Holmboe 36 Carl Holmboe 11 Frederick Holmboe 10 Sophie Holmboe 8 Marie Holmboe 4 Henry Holmboe 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.