Gå til innhold
Arkivverket

[#63839] Trenger råd


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan hjelpe meg å tyde hva det står som nb. i innlegg 25 (Elias)Lurer veldig på hvor jeg skal lete videre.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Oj! Skal se vi er inne på noe her, Inger-Marie! Jeg fant dåpen blant uekte i Halden:Østfold fylke, Halden, Ministerialbok nr. I 2 (1792-1812), 'Uægte' fødte og døpte 1805, side 354-355. Permanent sidelenke: LenkeDet virker ganske sannsynlig at det er han, gjør det ikke?K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk.Dette var bra. Nå har jeg litt å se på utover kvelden. Skal virkelig kose meg å lete videre. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan tyde navn på fadderne til Andreas Rasmussen. Foreldre var Rasmus Ouensen og Berte Marie Svendsdatter. Andreas står til høyre.LenkeTenkte det var lurt å se etter navn på faddere her for å se om det kan finnes navn på foreldrene til Berte Marie og Kirstine Svendsdatter.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Fadderne:Marie Jacobsdatter, Huustroe til Erich Glende matros af Saugbanken. Oleane Hansdatter, Huustroe til matros Erich Erichsen Boende (her er et åpent rom hvor det antakelig skulle stått hvor Erich Erichsen bodde), Pigen Marthe Marie Petersdatter, tiener hos Skipper Tønder, Boende paa Saugbanken, Niels Egersund ugift Styrmand, Rasmus Nielsen og Ole Petersen, begge Styrmænd af Saugbanken.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Det har dukket opp et nytt problem. Thue Dahl som ble nevnt som fadder i innlegg 22 er nevnt som fadder til Oliane Marie Rasmusdatter, nr- 51 LenkeBegge steder er det nevnt en Elias. Skjønner ikke helt sammenhengen. Kan Michel Thoresen ha giftet seg med en annen dame og fått to barn i løpet av 1-2 år?Trenger hjelp til tyding av alt som står nevnt som faddere til Oliane Marie.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Fadderne til Oliane Marie:Ellichen Hustr. til Ole Dybdahl paa Saugbanken, Anne Maria Hustr. til Thue Dahl i Storkleven, Ellen Maria Jonas Datter ug. hos Forældrene Poul Gundersens paa Saugbanken, Christopher Smed ved Røesgrinen, Christen Dreyer Søer i Byen, Søren Bigum hos Forældrene paa Saugbanken.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk til Else for tydingen. Imorgen kommer en ny dag og nye muligheter til å lete videre.Nå skal jeg snart ta kvelden.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.