Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gunn Kallekleiv

[#63852] oppslag i Masfjordb.1

Recommended Posts

Gjest Gunn Kallekleiv

Kan noen som har Masfjord 1 sjekke denne karen for meg: Ole Hanson f.1811 i Hatlevika i Masfjorden .¨Ønsker å vite hvem foreldre og besteforeldre var .Hilsen gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnar Fitjar

Hei Gunn ! Faren var Hans Olson Hatlevik f 1786. Gift i 1810 med Siri Olsd Haugsøy f 1784 i Torsvik død 1821.1822 gift med Ingeborg Hansd Nappen fra Gulen 1784-1870. Hans eldst av 10 søsken. Foreldre til Hans: Ola Sjurson Hosteland f 1743. Gift i 1770 med Anna Hansd Hatlevik 1744-1837. Hans nr 7 av 8 søsken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Kallekleiv

Takk for hjelpen ,står det noe om at han hadde barn både med kona og konas søster ?Hilsen Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnar Fitjar

Nei, men det er bare de 2 første som er fra 1.ekt. Nr 3 er født i 1822.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Kallekleiv

Min feil,jeg mente Ole. Nils Olesen f,1848 foreldre Ole Hanson og Lisbeth Thomasdatter.Uekte barn.Finner Ole gift med Lisbets søster Alis i 1848 på Litlås i Austreim.Hilsen Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Kallekleiv

I allefall,takk for hjelpen.Hilsen Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alf Strand

Det står ingen ting om Ole Hansson i Masfjordboka, bortsett frå at han er fødd 1811. Det kan tyda på at han har flytta frå bygda. Det kom ein ny familie i Hatlevika etter at Hans Olson slutta som bonde.Med helsing Alf Strand, redaktør for site utgåve av Masfjordboka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karl H. Meyer

Hei! Her dender jeg deg en kopi av Masfjordboka bind 1, Gnr. 3, bnr.1, side 78Karl H.

bilete5829.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Kallekleiv

Det er nok rett Ola som dukker opp i Austreim ,Litlås. Takk for hjelp til alle.Hilsen Gunn .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Kallekleiv

Det er nok rett Ola som dukker opp i Austreim,Litlås.Takk for hjelp til alle.Hilsen Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.