Gå til innhold
Arkivverket

[#63905] Anne Olsdatter Skulbørstadtrø, f. ca 1826 hvor kom hun fra egentlig?


Gjest Ivar Tyrhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Tyrhaug

Her i 1854 blir hun viet til Ananias Johnsen Trøan, f. 29.5.1827 i Stjørdal. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2463&idx_id=2463&uid=ny&idx_side=-349>Lenke I Stjørdal Bb b.2, del 2 s. 185 står det at hun er datter til Ola Skulbørstadtrø. Men jeg er ikke kar om å finne spor der under nevnte 'trø'. Men farsnavnet hennes vises i vielsen, det er Ole Gunnersen. Her er det en Anne Olsdatter som blir konfirmert i Værnes i 1842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Linken virker ikke. Nettsiden finner jeg allikevel, men tror ikke jeg kommer lenger med noe derfra. Jeg har ellers etterkommerne. Tror kanskje at far og mor til Anne Olsdatter, Ole Gundersen f? og Anne Andersdatter f. ca 1801 muligens ikke var gift. Men her er hun nok i 1865 som enke på plassen Værneshalsen: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg finner ingen Anne, datter av Ole Gunnersen/Gundersen født Stjørdal 1826-28. Men, jeg har funnet en Anne døpt der i 1827, nr.113, men faren heter Sivertsen til etternavn. Moren heter Anne Andersdatter, og det er jo litt av et sammentreff da. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Merkelig, riktignok fikk jeg melding om at det var et eller annet galt da jeg la inn innlegget, men det ordna seg av seg selv. Prøver å legge inn lenke til dåpen igjen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg er enig med Berit i at det kan stå Søiet ved konfirmasjonen. Søiet finnes i Lånke i 1865 og Søje er en plass under Bjørgum i Lånke i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Takk for hjelp og tips! Jeg visste ikke om Søje/Søiet. Må vel låne Lånkeboka, med et syltynt håp om at det er et spor der.Men det er utvilsomt at Anne Olsdatter ved vielsen har presten fått oppgitt eller i allefall skrevet en far som heter Ole Gunnersen.Tror kanskje allikevel at det kan være rett Anne Olsdatter som Berit har funnet. Jeg fann ikke dette, lette jo etter en far som hette Ole Gunnersen! Ang linken til Berit; Siden det står hustru foran Anne Andersdatter ved datteren Annes konfirmasjon, er jo hun blitt gift med Ole Gunnersen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Kan noen tyde det som er skrevet foran farens navn Ole Sivertsen på dåp nr 113 her: Lenke Det står først Ungkar, så antakelig soldat, men det siste klarer jeg ikke å tyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.