Gå til innhold
Arkivverket

[#63912] Leter etter personer i USA.


Gjest Tordis Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Johnsen

Hallo!Jmfr. tema 63454 så greide jeg ikke å finne ut mer om Oleanna. Men så fikk jeg tak i skifte fra Oleanna sin far og stemor. Der har jeg funnet ut at hun hadde 2. sønner i Usa. Så Oleanna var nok død i USA før 1938. Men jeg greier ikke helt å tyde navnene på barna og har lyst til å spore dem i USA. Det gjelder de som er oppført som nr. 5. og 6. Det ser ut som nr. 6 heter Arvid William, men jeg greier ikke å få tak i etternavnet. Greier ikke å få til et 'fornuftig' navn av nr. 5. Håper noen greier å hjelpe meg. (håper filen ble med).mvh. Tordis Johnsen

bilete5836.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Her er 3 personar med adresse USA på lista di:5. Hazel Benzon, U.S.A., barnebarn6. Arvid[?] William Benzon, U.S.A., barnebarn9. Conrad Kristian Johnsen, Alaska [u.S.A.]Benzon kan òg lesast Benzan, men eg Benzon 'ser' rettare ut.Har du alder eller fødselsår på desse personane? Det hadde hjelpt i leitinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Jeg har dessverre ikke noen fødselsdato på disse 2. Det var egentlig derfor jeg ville se skiftepapirene også for å finne ut om Oleanna levde eller ikke. Da fant jeg disse 2 sønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Jeg har nå snakket med en slektning som kunne gi meg litt mer opplysninger, men jeg greier fortsatt ikke å finne igjen personene på Familysearch. Hazel var etter det jeg har fått opplyst f. 4/2 1919. Usikkert om etternavnet er Benzan eller Benzon. Faren til Arvid og Hazel het vistnok Jack Benzan.Av skiftepapirene ser det ut som om Hazel og Arvid var i Norge under det offentlige skifte den 27. mars 1937. Det er vel ikke noen passasjerlister på fly/båt som eksisterer fra den tiden.Håper noen greier å hjelpe meg og lete noe mer i Usa.Med vennlig hilsenTordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Jeg har nå snakket med en slektning som kunne gi meg litt mer opplysninger, men jeg greier fortsatt ikke å finne igjen personene på Familysearch. Hazel var etter det jeg har fått opplyst f. 4/2 1919. Usikkert om etternavnet er Benzan eller Benzon. Faren til Arvid og Hazel het vistnok Jack Benzan.Av skiftepapirene ser det ut som om Hazel og Arvid var i Norge under det offentlige skifte den 27. mars 1937. Det er vel ikke noen passasjerlister på fly/båt som eksisterer fra den tiden.Håper noen greier å hjelpe meg og lete noe mer i Usa.Med vennlig hilsenTordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.