Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#63912] Leter etter personer i USA.

Recommended Posts

Gjest Tordis Johnsen

Hallo!Jmfr. tema 63454 så greide jeg ikke å finne ut mer om Oleanna. Men så fikk jeg tak i skifte fra Oleanna sin far og stemor. Der har jeg funnet ut at hun hadde 2. sønner i Usa. Så Oleanna var nok død i USA før 1938. Men jeg greier ikke helt å tyde navnene på barna og har lyst til å spore dem i USA. Det gjelder de som er oppført som nr. 5. og 6. Det ser ut som nr. 6 heter Arvid William, men jeg greier ikke å få tak i etternavnet. Greier ikke å få til et 'fornuftig' navn av nr. 5. Håper noen greier å hjelpe meg. (håper filen ble med).mvh. Tordis Johnsen

bilete5836.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/149294-63912-leter-etter-personer-i-usa/
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Her er 3 personar med adresse USA på lista di:5. Hazel Benzon, U.S.A., barnebarn6. Arvid[?] William Benzon, U.S.A., barnebarn9. Conrad Kristian Johnsen, Alaska [u.S.A.]Benzon kan òg lesast Benzan, men eg Benzon 'ser' rettare ut.Har du alder eller fødselsår på desse personane? Det hadde hjelpt i leitinga.

Gjest Tordis Johnsen

Jeg har nå snakket med en slektning som kunne gi meg litt mer opplysninger, men jeg greier fortsatt ikke å finne igjen personene på Familysearch. Hazel var etter det jeg har fått opplyst f. 4/2 1919. Usikkert om etternavnet er Benzan eller Benzon. Faren til Arvid og Hazel het vistnok Jack Benzan.Av skiftepapirene ser det ut som om Hazel og Arvid var i Norge under det offentlige skifte den 27. mars 1937. Det er vel ikke noen passasjerlister på fly/båt som eksisterer fra den tiden.Håper noen greier å hjelpe meg og lete noe mer i Usa.Med vennlig hilsenTordis Johnsen

Gjest Tordis Johnsen

Jeg har nå snakket med en slektning som kunne gi meg litt mer opplysninger, men jeg greier fortsatt ikke å finne igjen personene på Familysearch. Hazel var etter det jeg har fått opplyst f. 4/2 1919. Usikkert om etternavnet er Benzan eller Benzon. Faren til Arvid og Hazel het vistnok Jack Benzan.Av skiftepapirene ser det ut som om Hazel og Arvid var i Norge under det offentlige skifte den 27. mars 1937. Det er vel ikke noen passasjerlister på fly/båt som eksisterer fra den tiden.Håper noen greier å hjelpe meg og lete noe mer i Usa.Med vennlig hilsenTordis Johnsen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.