Gå til innhold
Arkivverket

[#63923] Trolovede på Modum.1746. Tydehjelp


Gjest Alf Thore Skinstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Jeg har forsøkt å tyde denne trolovingen [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8495&idx_id=8495&uid=ny&idx_side=-290>Lenke Nr.41Jeg tror det står .... Jon Knudsen med pigen Kristin Evensdatter..... Det står også mere som jeg ikke klarer å tyde.Dersom det er riktig par får dem et pigebarn, Johanne, her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Trolovelsen:d. 7 Søndag Efter trinitates trolovet Jon Knudss. Føyen Med Pigen Kierstine Larssdaatter Paa Buscherud gaard ved Nykirke af Sogne Præsten Hr. Aal.Vielsen var i Nykirke 29. september.Dåpen:5teSøndag efter Paasche blef døbt i Nykirke af Hr. Eskel Tulle, Jon Knudssen og Kirstine Larssdaatter deres Pigebarn Jahanne, fød paa Buskerud grund d. 4 Maj Kloken 2 efter Midag, quinfaderne fru Madamme Elissabet Loutzen, og Madamme NyeMands fra det hasselske Jernverk paa Eger, mandfaderne Justitz Raad Nielss Svartz, Jacob Hansen NøyMand og Studios Christian Arboe.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Tusen takk Else.Jeg hadde lest pikens etternavn som Evensdatter, Men det er altså Larsdatter.Det var godt at jeg hadde funnet riktig par både på trolovelse og som foreldre til Johanne.Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Rønneberg

Jeg er stort sett enig med Else, men Jon Knudssen bodde på Søyen (Søya), ikke Føyen.Dette er mine forfedre, så jeg har noe både om etterslekta og forfedrene til Jon og Kierstine.Hilsen Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Dette var intresant. Jeg har mine aner fra disse. Det var Johanne som var gift med Bjørn Ibsen som er mine videre aner. Det hadde vært fint om vi kunne utveksle innformasjon, både tidligere forfedere og flere etterkommere. Kirkebøkene for Modum starter først i 1712, så jeg mener at jeg har funnet vielsen til foreldrene til både Jon og Kiersti, men lengere bakover har jeg ikke kommet.Jeg har følgene mailadresse: alf.skinstad krøllalfa modumktv.noAlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.