Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#63990] Bernt Johnsen som emigrerat till Australien 1881

Recommended Posts

Gjest Ulla Torin

Hej!Jag söker efter uppgifter om Bernt Johnsen. Jag vet att han är född 1860-03-22 och att han ankom Brisbane i Australien 1881.Var är han född? Vad hette föräldrarna och ev. syskon? När emigrerade han och varifrån? Vem emigrerade han samman med?Ja, jag är intresserad i alla uppgifter om denne Bernt.Tusen tack på förhand! Ulla

Gjest Ulla Torin

Hej Mariann!Jo, han skulle vara norrman och född i Norge. Det kan ju vara den Bernt, som Du har funnit, det är ju bara en siffra fel:-).Vet Du om den Bernt Du har funnit, har emigrerat till Australien? Jag har fått upggifter från hans ättlingar i Au. att han skulle ha kommit till Brisbane i 1881. Hälsningar Ulla

Gjest Ulla Torin

Hej igen!Ättlingarna till Bernt Johnsen i Australien tror sig kunna tyda att denne Bernt Johnsen skall vara född i Arendal i Norge. Kan det vara lättare nu att finna hans föräldrar, syskon och ev. när han emigrerade från Norge?Hälsn. Ulla

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.