Gå til innhold
Arkivverket

[#64082] Brith Pedersdatter, Nesset


Gjest Oddvin Tafjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvin Tafjord

Finnes det noen som kan hjelpe meg å finne dåpen til Brith Pedersdatter, født I Nesset i Romsdal i ca 1823? Ho finnes i folketellingen for lesja 1865, og er der gift med Jesper Mortensen. Har leita i noen kirkebøker men finner ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kan det være denne damen?Ifølge FS skal hun være født 1824,Sira,Nesset,Møre og Romsdal.Gift med Jesper Martinsen omkring 1858: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100300302828&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Dåpen ,fra FS. Brit,døpt 22 aug 1824.Foreldre Peder Jonsen og Sollaug Iversdatter: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Dåpen ,fra kirkeboken.Uægte Brit,født 16 aug(Hun ble døpt 22 aug 1824).Foreldre Peder Jonsen og Sollaug Iversdatter Sira:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fant vielsen mellom Brit Pedersdatter,35,Sira og Jesper Mortinsen,25 1/2,Lesja.De giftet seg 17 juni 1860.Hans far het Morten gulbrandsen og hennes far het Peder Jonsen: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Konfirmasjonen til Brit Pedersdatter(nr 13).Konfirmert 8 nov 1840: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16038&idx_id=16038&uid=ny&idx_side=-105>Lenke Brit Pedersdatter og Jesper Mortensen fikk disse barna:Anne,født omkring 1859,Eikesdalen,Møre og Romsdal: LenkeAnne,født 28 mai,døpt 17 juni 1860(nr 14): LenkeSyver,født 1863, Nordre Lykkja,Rana, Lesja, Oppland . LenkeMarie,født 1865,Nordre Lykkja,Rana, Lesja, Oppland .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående barnet Anne,født omkring 1859.Jeg burde skrevet at hun var den samme jenta som var født 1860.Ser at det i innlegg 4 kan se ut som det var to stk Anne som var født av paret Jesper Mortensen og Brit Pedersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvin Tafjord

Det var hyggelig med så mange opplysninger. Anne f.1860 er min oldemor og kalte seg Ane Jespersdatter Holsbu seinere. Holsbu må vel være et gårdsnavn. Hun giftet seg med Kristian Andersen, Teigen på Lønseth,så navnet stammer sikkert fra et sted før hun giftet seg. Det ser ut som om paret har bodd noen få år på Lesja der Jesper vokste opp, og så flyttet tilbake til hennes trakter. Nå har jeg i hvert fall mye nytt å fortsette på. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.