Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#64115] Meldal: kirkebok ved giftemålet til Jon Knudsen og Ane Johansdatter (1826)

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

7. juni 1826 ble Jon Knudsen ??? og Ane Johansdatter ??? gift i Meldal ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2433&idx_id=2433&uid=ny&idx_side=-115>Lenke ). Jeg klarer ikke å finne ut hvilke gårder disse to stammer fra. Noen som kan hjelpe meg å tyde dette? Hvis dette er det riktige ekteparet jeg er på utkikk etter, så får de en datter Marit i 1832. Hun er i 'Gardtales i Stemshaug' omtalt som datter til Jon Knudsen Storås. Når jeg pløyer gjennom Storås i Meldal Bygdebok finner jeg ingen Jon Knudsen omtalt der.Ved denne Marit sin fødsel (

Gjest Aud Marion Røen

Jon er fra mine heimtrakter; Refshaugen ligger vel under Garberg - mellom Storås og Rindal. Ane er fra en plass under Drugli. - mener jeg har 'vært borti' denne familien før i en eller annen sammenheng...Hilsen Aud Marion Røen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.