Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#64187] Foreldre til Hans Paulsen

Recommended Posts

Gjest Freddy William Paulsen

Har forsøkt å finne min oldefar Hans Paulsen i folketellinger og kirkebøker. Vet at Hans og kone Agathe Josefine (f.1869)kom til Sør-Varanger fra (Kaafjord) Alta tidlig 1900. Finner henne i kirkebok fra Alta men ikke han. Det nærmeste jeg kommer er en Hans i Fåberg, Oppland. Ministerialbok Nummer 7, Periode: 1868 - 1878. Han er født 16de juni 1869. oppføring nr 106, i 1869. Antar at dette er rett person da fødselsdato stemmer, men problemet er at det er vanskelig å tyde skrifta her. barnet er uægte, far synes å være Andreas Halvorsen, men det øvrige er 'uleselig'. Noen som kan hjelpe?

bilete5880.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/149563-64187-foreldre-til-hans-paulsen/
Del på andre sider

Vet bare fra øvrig familie at de kom til Sør-Varanger/Kirkenes fra Alta, men finner ikke han der. Fant Noen Hans Hansen (uten mellomnavn) i Digitalarkivet. Husker ikke i farta hvordan jeg kom dit. kan komme tilbake til det.

Det står bustad Wåge, Gudbrandsdalen. Kjelde: Emigranter fra Oslo. Vet ærlig talt ikke hva som menes med det, om han har 'emigrert' fra Oslo, eller emigrert via Oslo og til Oppland/Gudbrandsdalen (?), og senere nordover. Sier heller ikke sikkert at dette er riktig person, men finner som sagt denne Hans i Fåberg hvor fødselsdato samsvarer med fødselsdato på Hans Paulsens gravsten Sandnes, Sør-Varanger. Wåge og Fåberg er begge i Oppland.

Gjest Torodd Kinn

Her er ekteskapet til foreldra til Agette, i Talvik i 1868 (nr. 9): Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6786&idx_id=6786&uid=ny&idx_side=-147>LenkeVi ser at Ingeborg Anna var dotter av Simon Olsen og skal vere f. ca. 1846. Eg trur staden er Finsjaaen. I så fall kan dette vere faren (foreldra?) hennar i 1865: Lenke Dette er nok Ingeborg i 1865:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.