Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#64188] Janice Nielsen som dro til USA i 1923. Kom hun tilbake?

Recommended Posts

Gjest Johan Midtgård

Min bestefars fetter Johan Bernhard Skram ligger gravlagt på Møllendal i Bergen sammen med kona Janice Skram. Begge døde i 1988.Har lett etter opprinnelsen til Janice og finner denne [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=0112EMIG&gardpostnr=284&personpostnr=284#nedre>Lenke som emigrerer til Chicago i 1923. Hun er antagelig den samme som blir døpt her som nr. 6 Lenke som Jannike Nielsen. Et moment som får meg til å tro at det kan være den samme, er denne hjemmesiden som nevner Janice Nielsen Skram.

Gjest Johan Midtgård

Tusen takk til Grethe og Arne. Dette ser klart ut til å være de jeg leter etter. Da blir neste nøtt å finne ut om hun kom tilbake til Norge og giftet seg, eller om han har flyttet etter og at de evt. har giftet seg i Amerika. Har sjekket sjømannskirken i New York, men finner de ikke der.

Gjest Johan Midtgård

Beklager at jeg ikke så dette. Har ikke gransket mye slekt i Amerika, men det fremgår jo klart i den 'census' du la ut for meg. Takk for det. Fins det kilder som kan vise hvor dette ekteskapet ble inngått?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.