Gå til innhold
Arkivverket

[#64196] Hans Kristiansen Aasmundrud f.10.02.1858 Tarmen , Sysle Modum


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Jeg tror at sannsynligheten for at du finner bilde av din oldefar , er at du tar kontakt med nærmere slektninger , naboer ved stedet din oldefar bodde , eller Modum Historielag.Jeg prøver også å få tak i bilde av en oldefar.Har fått bilde av hans kone, min oldemor, fra naboer på det stedet de bodde. Har også hatt spørsmål i lokalpressen uten å lykkes, så kanskje han ikke ville avbildes?Lykke til! mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Takk Tormod. svarDet er litt vanskelig .Min oldefar Hans var ikke gift med min oldemor.Hans AAsmundrud var bestefar til nylig avdøde Thormod Schenn.Har prøvd med brev til hans far Erling ,men har ikke svar om barna til Hans Aasmundrud Min mormor og de andre barna var halvsøskenJeg får prøve Modum Histoielag På biblioteket skal alle bilder de har digitaliseres.MVH Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Olav Aasmundrud

Hei Helen. Jeg har flere bilder fra min farfar Olavus Andersen Aasmundrud på Modum, men dessverre antagelig ikke noe bilde av Hans Kristian Aasmundrud. Farfar var f. utenfor ekteskap og vokste opp sammen med sine yngre halvsøsken på Tarmen. Farfars mor, Anne Olsdatter Festningen (1825-1908) var g.m. Kristian Halvorsen Aasmundrud (1834-1892) som var bror til Andreas Halvorsen som eide garden Åsmundrud. Farfar arbeidet som dreng på Åsmundrud i mange år i sin ungdom. Hans Kristiansen Aasmundrud var min farfars halvbror. Jeg har mye stoff om Aasmundrud slekta om du er interessert, og om du har stoff om halvsøsknene til farfar og deres etterkommere er jeg meget interessert. mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Helen Johanne Berget

Hei Olav.Takk for ditt innlegg om Hans Aasmundrud.Det har tatt tid med svaret da jeg har vært syk.Jeg vil gjerne at du sender meg din slekt.Min e-postadresse er helenberget@yahoo.noOppgi din adreese så sender jeg min oldefars familie.MVH Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.