Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#64258] Udsat til opfostring i Lier

Recommended Posts

Gjest marit. elisebet totland

Det finnes en metode til å spore opp foreldrene, men den er tidkrevende: Kopibøker og brevjournaler for fattigvesenet kan gi opplysninger.Dessuten ble barna ført med sine biologiske foreldres navn i skoleprotokoller og ved konfirmasjon.

Gjest Henrik A. Eddie

Hei. Sannsynligvis er han født i Drammen fordi det er denne kommunen som betaler for han. Her er en Olaf Trygve Kittelsen døpt i Bragernes 1891: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3513&idx_id=3513&uid=ny&idx_side=-198>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Kathe Tove Røed

Tusen takk begge to! Olaf Trygve er han jeg leter etter - riktig det. Dåpen har jeg fra før, men jeg leter etter ham i 1900-tell. Det er meget sannsynlig at han er bortsatt - moren Inga Alette dør i 1898 og han er ikke oppført sammen med far Ole Kittilsen og hans nye kone som kalles Marie Kitt. i 1900-tell. Der er kun søsteren Dagny Ovidia f. 1887. Det er en bror til: Carl Johan Angell Olsen f.1884 som heller ikke er oppført sammen med fam. i 1900.Men han har jeg funnet vielsen til i 1907. Jeg vil tro at jeg må lete rundt 1906 for å finne komfirmasjonen til Olaf dersom det er han som er bortsatt i Lier.Skoleprotokoller finnes vel kun på Statsarkivet i Kongsberg vel??

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.