Gå til innhold
Arkivverket

[#64281] Georg Vilhelm Høiholm f.15.mars 1876 i Gravvik. Hvor befinner han seg i 1900 ?


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

HeiGeorg Vilhelm Høiholm ble født 15.mars 1876. Han ble konfirmert i Gravvik 28.juni 1891. Han dør i Østersund 10 desember 1939. Foreldre var Magnus Olsen og Sara Lorentsdatter (Geving). De bodde ulike steder i Gravvik. Georg Vilhelm tok etternavnet etter stedet foreldrene bodde i 1900, Høiholm ( Høkholm). Jeg har søkt på ale mulige navn i 1900 FT, Georg, Vilhelm, Magnussen, Høiholm osv, men ikke fått noen treff. Det er sannsynlig at han brukte fornavnet Vilhelm. Det er understreket ved konfirmasjonen. Han hadde en bror, Sigurd Martin f.20.april 1872 som jeg heller ikke finner i 1900. Ved FT i 1875 står det at familiens sedvanlige bosted er Stjørdalen. Mora kom sannsynligvis derfra ( Lånke). Jeg har også søkt kontakt til Sverige for å se om han kunne etterspores i folketellingen for 1900 der. Ingen resultat. Er det noen som kan finne Georg Vlhelm i 1900 ? Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Har funnet Georg Vilhelms familie i bygdabok 6 for Nærøy. Eldste søstera døde bare 17 dager gammel. Martin Sigurd var skredder og skal ha utvandret til U.S.A i 1895. Yngste søstera , Margrethe tok fotrografutdannelse i Trondheim og utvandret senere til U.S.A Det kan bli vanskelig å finne etterkommere som vet noe om Georg Vilhelm. Jeg har opplysninger som tyder på at han ikke var gift og at han slo seg ned i Oviken ved Østersund ei tid etter 1900. Men hvor var han i 1900 ? Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.