Gå til innhold
Arkivverket

[#64342] Kan noen ta et digitalt bilde fra et gravsted ved Namsos kirke for meg?


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Hei!Ved kirkegården tilhørende Namsos kirke skal det være et gravsted for Hermand Olsen, død ? 08 1922, gravlagt 21 08 1922. iflg 'Gravminner i Norge' skal han være gravlagt i felt 11, rad 21, gravnummer 008. Jeg tror at denne Hermand Olsen er min manns oldefar, men vi har ikke helt sikre bevis enda. Uansett er det vanskelig for oss å komme fra Dokka til Namsos for å fotografere. Så det vi håper er at en vennlig sjel (det er vel alle?) som likevel ferdes på denne kirkegården, kunne tenke seg å ta et bilde fra gravstedet og sende det til meg på mail.sissel_johnsen alfakrøll hotmail.comMvh Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Jeg bor nok for langt unna til å kunne hjelpe deg med akkurat dette, men har du undersøkt at graven med gravminne faktisk eksisterer?Når han døde i 1922, er det jo en sannsynlighet for at graven er slettet. Dette kan du i de fleste tilfeller få vite hos kirkevergen i den aktuelle kommunen.Selv om graven er slettet vil likevel personen være registrert død og gravlagt der. Jeg har selv hatt nytte av at slettede graver likevel er med på Gravminner:-)Håper noen kan hjelpe deg hvis gravminne eksisterer enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

ja, jeg var i kontakt med kirkevergen i sommer og hun mente at gravstedet fortsatt var der. Hun ble veldig interessert da jeg meldte meg, og det tror jeg var i forhold til sletting/ ikke sletting. men jeg er jo ikke 100 % sikker på at dette er rette Hermand Olsen, så jeg kunne ikke gi henne noe svar.Har forøvrig spørsmål ang Herman Olsen i følgende innlegg:[url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=22391&sok=sissel&nr=95&antinnlegg=7&startnr=&antall=&spraak=#anker>LenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.