Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anne Bjørlo Fiskå

[#64455] Hjelp til tydning kirkebok, Fjellberg

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

hun kommer fra Urdal i Skjold og til Frønsdal i Fjellberg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Mange takk, Arnfrid, det var fort levert, mvh Anne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest arnvid lillehammer

For ordens skuld: Aurdal låg i Skjold prestegjeld, men Vats sokn, like sør for grensa til Ølen (Fjellberg prestegjeld). Vennleg helsing Arnvid L.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

og da er det vel hun som er 2 år her LenkeJeg har en formor Randi Lambrigtsdatter (Lambretsdatter) Urdal. Kanskje slekt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Ja, far til Anne, Johannes, er bror til min 2tipp Randi. Hun er f 1759 og bosatt i Sandeid i 1801 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Øystein Ask

Til innlegg 4: Kjenner du til om det var denne garden Aurland det var rettsak om pålagtinget i Avaldsnes i 1322? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Takk for at dere er så hjelpsomme, denne gangen var det feil Anna Johannesdtr. jeg fant, skulle til Anna Johannesdtr Sørehuglen, hadde oversett dette bryllupet - da det stod feil i bygdeboka(Kvinnherad 5), hun giftet seg i1823, ikke 1824 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11391&idx_id=11391&uid=ny&idx_side=-143>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan Arthur Hansen

Dette må være Anna Johannesdtr. f 1790 på Sørhuglen av foreldre Johannes Nilsson Sørhuglo 1757 - 1833 og Brita Samsonsdtr. Hystad f.1752 Anna ble gift med Morten Pedersson Dyrnes, Fjelberg 1795 - 1885. Foreldrene hans er:Peder Mortensson f.1760 og Mari Larsdtr.f.1760 Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slekta til Brita Samsonsdtr. har jeg mange generasjoner bakover i tid. Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei Takk for hjelpen. Det er nok rette personen, de har en pike som heter Brita. Er interessert i den videre generasjonen bakover. mvh Anne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg sende deg på mail.Min adresse er: jo dot art alfakrøll online dot no. Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei Tusen takk for at du vil 'dele anene' dine med andre. Mail sendt.mvh Anne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Bjørlo Fiskå

HeiTakk for mottatt mail, her var mye spennende. mvh Anne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.