Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#64514] Tyding av kirkebok Alvdal 1872

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Dette er flott Arne! Da skjønner jeg at han ikke er god å finne, men det er da funnet ut en del. Får sjå da om det blir opprettet et eget tema på`n etter hvert, det er kanskje litt mer synlig enn en kirkebok-forespørsel. Mvh Reidar

Gjest Arne Solås

Nei, det aner jeg ikke Reidar.Vi kan vel ikke helt utelukke at Syverin dro tilbake til hjemlandet etter en tid i 'utlendighet'. Kjenner du til når hans mor døde? Jeg tenker da på dødsmelding/skifte og hva som kunne stå der.Mvh. Arne.

Gjest Reidar Oddløkken

Nei Arne, jeg vet ikke når hans mor døde, tror hun var født i 1846, og senere gift Andersen, men dette kan hende Simon som har innlegg i denne debatten har bedre rede på? Jeg tror ikke denne karen vendte tilbake til hjemlandet, men nå kan det hende det blir opprettet et nytt tema på`n etterhvert. Mvh Reidar

Gjest Simon Trøan

Mor til Severin/Syverin, Mari Simensdatter, døde i 1935. Hun ble i 1875 gift med svensken Ole Andersen, de bodde på Øyanenget i Alvdal. Et eventuelt skifte skulle være å finne på Statsarkivet på Hamar. Jeg har opprettet nytt tema 64547.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.