Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#64529] Dåp for fødte i Lysaker 1894-96 - Hvilken kirke ble benyttet?

Recommended Posts

Gjest Terje Baltzersen

Jeg har registrert et par personer født i Østre Bærum(Lysakerbraaten og Storjordet ved Lysaker). Personene er funnet i Kirkebok for Østre Bærum i Asker perioden 1880-1897(skannet versjon). Hvordan finner man ut hvilken kirke som ble brukt når presten ikke har skrevet noe? Finnes det noen oversikt?

Gjest Marianne Holck

Min farfar, født 1895, bodde i Fagerhøi terrasse i nærheten av Lysaker med sin familie i 1900-tellingen. Han ble døpt i Haslum kirke. Det ble også hans bror f. 1899, mens en bror f. 1897 ble døpt i Høvik kirke. Du kan kanskje prøve disse to mulighetene.mvh Marianne

Gjest Terje Baltzersen

Takk skal du ha Marianne. I såfall er det nok Haslum, Høvik ble så vidt jeg veit ikke innviet før ca 1897.Jeg regner med at det å kunne finne navnet på tilhørende kirke® egentlig interesserer mange. Jeg savner derfor en samlet oversikt over kirker tilhørende hvilke sokn/prestegjeld.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.