Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Inger-Marie Næsset

[#64550] Tyding av tilleggsopplysing

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som klarer å lese hva som står som tilleggsopplysing for par nr. 30 Oline Pedersdatter og JOhan Olsen?Dette er mine tipp oldeforeldre og jeg har store problemer med å komme videre.Mvh. Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Marie Næsset

Beklager jeg glemte å ta med linken til vielsen. De står som nr- 30.Lenke. Mvh Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Unni Lauvås

Johan Olsen's fødested ser ut som Helgestad, Eie, i Østre Toten, fars navn: Ole Andersen (Tæmen?) Oline Pedersdtr's far er ungkar Peder Thorstensen. Noen med bedre lokalkunnskaper tyder nok gårdsnavnene bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen. Dersom noen klarer det som det står at brugdommen har opplyst ville jeg blitt kjempeglad.Mvh. Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Unni Lauvås

Som er confirmereth i Stang..... efter A. Pedersons attest af 15 juli 1827... ligesaa efter E. Syversens attest af 31. desember 1836.Et lite forsøk iallefall ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore S. Falch

Vielsesdagen er 24.september i H.K. (= Hovedkirken).Brudgommen er Ungk. Johan Olsøn, født på Tæmen-Eie (altså på en plass under gården Temmen i Stange), mens oppholdsstedet hans er Helgestad-Eie i Østre Toten. Han er 34 år gammel og sønn av Hmd (= Husmand) Ole Andersen Tæmen-Eie.Bruden er Pige Oline Pedersdr Tæmen, født på Fokhol-Eie, 22 år gammel og datter av Svensk Ungkarl Peder Thostensen.Forlovere er Huusmænderne Michel og Thor Tæmen-Eie.Anmerkningen er som følger: ''Han er confirmeret og har opholdt sig i Stange, er vaccineret efter A.Pedersens Att. af 15 Juli 1827; hun ligesaa efter E.Syversens Att. af 31te December 1836''.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen.Dette var kjempefint. Tenk om jeg hadde klart å finne Olines foreldre. Da bør jeg vel skaffe bygdebøker som inneholder Fokhol.Mvh. Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen.Dette var kjempefint. Tenk om jeg hadde klart å finne Olines foreldre. Da bør jeg vel skaffe bygdebøker som inneholder Fokhol.Mvh. Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro Berit Sternang

Hvorfor ikke leite i kirkeboka, Oline døpt her, nr. 65Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Marie Næsset

Beklager jeg finner ikke noen 65 i kirkeboka under lenken her med navn Oline. Mvh. Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro Berit Sternang

Beklager, var visst litt for rask her, så det blei feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk. Her var Oline ja med uekte foreldre.Mvh. Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.