Gå til innhold
Arkivverket

[#64583] Lars Eriksen Leikvangs sønner.


Gjest Tom Premer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Ifølge Sør-Odal Bygdebok II Ny, Leikvang s. 121 hadde Lars Eriksen to barn som døde i 1748. Det var Torbjørn, født 1743 og Golov, født 1746. I kirkebokens innføring av begravelsen er ikke navnene nevnt, bare 'begravet Lars Leqvams 2de sønner 5 1/2 år gl og 1 1/2 år gl' (Strøm Mini 3 s. 96). Jeg har ikke funnet noen Golov som ble døpt i 1746. Derimot så fant jeg en Amund døpt 1.1.1747. (samme kirkebok s. 78). Navnet var tydelig, om enn ikke særlig vakkert skrevet. Lars Leikvang hadde også en eldre Amund som døde i 1746. Han ble bare 24 uker. Neste Amund ble født i 1756 og levde i 1786.Kan det barn som er oppført som Golov i bygdeboken være kirkebokens Amund? Jeg vet forøvrig ikke om Golov er et guttenavn eller jentenavn.Vennlig hilsenTom Premer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Eg trur Golov er ei jente. I FT1801 er det i Hedmark ein del jenter med namnet Gollof (Stange og Trysil) / Gullov (Åmot og Tynset). Ingen gutar med namn på G-l-v eller G-l-f i Hedmark, så vidt eg kan sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.