Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Trond Gellein Løkken

[#64723] Hjelp til oppslag i amerikanske kilder, familien Heyerdahl-Hansen

Recommended Posts

Jens Heyerdahl-Hansen var født 1882 i Ullensaker. Han var sønn av lensmann Hans Hansen i Ullensaker og kona Anna Gunnhilda Heyerdahl. Han var utdannet diplomingeniør fra Trondhjems Tekniske Læreanstalt, og bodde og arbeidet en tid i San Francisco.Han ble gift 25. juni 1910 i Trondheim med Ragnhild Brænne, født 28. desember 1884 i Trondheim.Ragnhild og Jens hadde fem barn:1. Eline Heyerdahl-Hansen, født 1911. Hun ble gift med Alexander Witemd2. Gunhilde Heyerdahl-Hansen, født 24. juli 19123. Berit Heyerdahl-Hansen, født 1917. Hun var Sigrid Undseths seketær og medarbeider under Undseths opphold i USA under andre verdenskrig.4. Jens Heyerdahl-Hansen, født 1924.5. Ragnhild Anita Heyerdahl-Hansen, født 1925.Finnes det noen spor etter denne familien, hvor de bodde, ble de gift og fikk etterkommere?Takknemlig for all mulig hjelp.MvhTrond Gellein Løkken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Turid Kjærmann Jensen

Hei !Jeg har funnet en 'obit' (nekrolog)om Jens H.Hansen f.1924 - d.2004 fra San Fransisco.Det må være rett mann , navnene på søstrene stemmer.Den er litt lang å skrive av, men hvis jeg får e-mail adr.din kan jeg sende den. Samme Jens H.Hansen er født 27.3.1924 i Alameda,CA og mors pikenavn er oppgitt som 'Braenne'. I folketelling 1930 bor Jens og Ragnhild H.Hansen med barna Eline,Gunhild,Berit,Jens og Ragnhild i Oakland,Alameda,CA. hilsen Turid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott Turid eposten min er trondlokken(alfakrøll)gmail.no mvhTrond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er den sendt,håper den kommer greit fram :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei TuridJeg har ikke fått det du sendte, kan du prøve en gang til?Ser det nå, jeg har skrevet feil adressetrondlokken(alfakrøll)gmail.comBeklager mvhTrond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd den nye adressa !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.