Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Birger Skjønhaug

[#64761] er Erik Gulbrandsen født og døpt i oppland

Recommended Posts

Gjest Birger Skjønhaug

Jeg lurer på hvor og når Erik ble født/døpt. Det er heller sparsomt med tilleggsopplysninger når han nevnes i kirkebøkene ved eget giftemål og ved barendåp/konfrmasjon til barna.Under folketelling i 1800, finner jeg noen personer med dette navnet, men enten er de for gamle eller for unge til å være den jeg søker, han kan selvsakt ha et tidligere forhold bak seg...og han kan jo også stå oppført med fornavnet Erich, og da kan de være enten han([url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=16&filnamn=f10536&gardpostnr=44&personpostnr=1347&merk=1347#ovre>Lenke), eller han(Lenke)De sikkere opplysningene jeg har er : Han giftet seg i alle fall 3.9.1809 (Lenke) med Anne (Ane) Hansdatter i Hov Kirke, Oppland, og fikk etter hvert 3 barn. Maren (Lenke), Gulbrand (Lenke) og Anne (

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Birger!Ved vielsen bodde Erich og Anne på Schee.På tellingen 1801 bodde en Erich Gulbrandsen på Schee(samme som du fant): Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Skjønhaug

Beklager feil lenke på alt 1...det rette er (Lenke)Mvh Birger S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Kan det være at det står at Erik i lenke 2 er født på N.Berg/Nor(d)berg/Fant i såfall litt mer : Konfirmanten Erik Gulbrandsen Norberg. Konfirmert i Flubergh 1798(nederst på høyre side): [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9355&idx_id=9355&uid=ny&idx_side=-108>Lenke Sjekket på tellingen 1865 hvor gårdene Schee og Nor(d)berg ligger i Land. Gården Schee lå i Lausgarda,Hoff sogn. Gården Nor(d)berg lå også i Lausgarda,Hoff sogn.På tellingen 1801 finner jeg Gulbrand Eriksen på Berg i Land: Lenke Dette paret får en datter som døpes Marthe.Hun ble født 5 nov 1786: LenkeBerthe Gulbrandsdatter Norberg døde 17 nov 1786: Lenke Nok en datter med samme navn døpes 3 aug 1788: LenkeHer er dåpen hennes,fra kirkeboken:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Skjønhaug

Kjempegreier Ann-Mary.Nordberg og Berg Nordre er gårder etterkommere av Erik står oppført å ha bodd på, så dette tror jeg kan stemme ganske bra.Bare jeg klarer å plassere konen (Anne Hansdatter) til Erik nå, eneste jeg har er giftemålet (Lenke) de to i mellom. Det er ganske mange å velge i mellom, spessielt når man ikke vet fødselsåret. Men vi søker videre....Takk igjen Ann-Mary.Mvh Birger S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.