Gå til innhold
Arkivverket

[#64765] Tyding av skrift

Gjest Steinar Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Johansen

Under Botne 1792-1844 side 41 nederst står det: Hans Olsen ............Anne Malene Mobergs datter. Kan noen hjelpe med hva som står i mellom der. På forhånd takk. www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8141&idx_id=8141&uid=ny&idx_side=-22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Liken din virker ikke, du må kopiere permanent sidelenke: Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Botne, Ministerialbok nr. 3 /1 (1792-1844), Kronologisk liste 1799, side 40-41. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Johansen

Beklager, men jeg får ikke til dette med å oppgi lenke. Jeg gjør som følger: Trykker på øverst, deretter merker jeg permanent sidelenk, trykker høyre museknapp og kopier. Tilbake i inlegget, trykker høyre museknapp og lim inn. Hva gjør jeg feil ? På forhånd takk. PS: Kunne du tyde det som manglet i mitt inlegg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Det står ''Hans Olsen Smeds fra nordre Klev og Anne-Malene Mobergs'' o.s.v. S'en i Smeds er en genitivs-s, og at Hans Olsen var smed får vi bekreftet i folketellingen to år senere der han er oppført som jordløs husmann og smed - Lenke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Steinar. Du gjør da ikke noe feil så vidt jeg kan skjønne og har testa ut. Jeg regner jo med at det er den mørkeblå adressen du kopierer og ikke DA-adressen(hvit) aller øverst på skjermen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.