Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Steinar Johansen

[#64765] Tyding av skrift

Recommended Posts

Gjest Steinar Johansen

Under Botne 1792-1844 side 41 nederst står det: Hans Olsen ............Anne Malene Mobergs datter. Kan noen hjelpe med hva som står i mellom der. På forhånd takk. www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8141&idx_id=8141&uid=ny&idx_side=-22

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Liken din virker ikke, du må kopiere permanent sidelenke: Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Botne, Ministerialbok nr. 3 /1 (1792-1844), Kronologisk liste 1799, side 40-41. Permanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Steinar Johansen

Beklager, men jeg får ikke til dette med å oppgi lenke. Jeg gjør som følger: Trykker på øverst, deretter merker jeg permanent sidelenk, trykker høyre museknapp og kopier. Tilbake i inlegget, trykker høyre museknapp og lim inn. Hva gjør jeg feil ? På forhånd takk. PS: Kunne du tyde det som manglet i mitt inlegg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore S. Falch

Det står ''Hans Olsen Smeds fra nordre Klev og Anne-Malene Mobergs'' o.s.v. S'en i Smeds er en genitivs-s, og at Hans Olsen var smed får vi bekreftet i folketellingen to år senere der han er oppført som jordløs husmann og smed - Lenke .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Steinar. Du gjør da ikke noe feil så vidt jeg kan skjønne og har testa ut. Jeg regner jo med at det er den mørkeblå adressen du kopierer og ikke DA-adressen(hvit) aller øverst på skjermen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Steinar har gjort helt riktig, men det mangler http:// foran www. Dermed aktiviseres ikke adressen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive