Gå til innhold
Arkivverket

[#64770] Nicolai Nissen Paus (1877-1956)


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Jeg har i f b m arbeid med noen av medlemmene av Paus fam, også forsøkt å finne ut hvem Kirurgen Nicolai Nissen Paus var gift med, og hvilke etterkommere i tilegg til Bernhard C Paus han hadde. Kjente godt Bernhard, men kom aldri til å spørre han om hans mor. Har stort sett en god oversikt over alle andre som jeg er intr , men akkurat disse opplysningene mangler jeg. Merkelig at det ikke kommer frem i noen av de steder hvor han som en av landets mest fremtredene leger på den tiden omtales, lexica, nettsider m m.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Takk for det, Ann-Mary, da vet jeg fornavnet. Går ut fra at hun ikke var f Paus.Etterkommere m untak av Bernhard C Paus, mangler jeg fortsatt. Regner med at det var flere barn?Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Iflg. Norges Læger var Nicolai Nissen Paus gift i Kristiania 17-12-1907 med Sofie Amalie Brandt Ødegaard, f. i Kristiania 22-2-1881, datter av oberst Vilhelm Christian Marius Ødegaard og Inga Hedvig Holst. De hadde 2 sønner og 1 datter. Bernhard var også lege ser jeg.Vilhelm C.M. Ødegaard var f. i Vestre Toten 30-6-1848 som sønn av landhandler Johannes Ødegaard og Sophie Amalie Brandt Berg. Gift i Moss 10-10-1876 med Inga Hedvig Holst, f. i Moss 1-9-1853. 3 døtre. (Norges militære embedsmenn 1929).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.