Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Erling Haugland

[#64770] Nicolai Nissen Paus (1877-1956)

Recommended Posts

Jeg har i f b m arbeid med noen av medlemmene av Paus fam, også forsøkt å finne ut hvem Kirurgen Nicolai Nissen Paus var gift med, og hvilke etterkommere i tilegg til Bernhard C Paus han hadde. Kjente godt Bernhard, men kom aldri til å spørre han om hans mor. Har stort sett en god oversikt over alle andre som jeg er intr , men akkurat disse opplysningene mangler jeg. Merkelig at det ikke kommer frem i noen av de steder hvor han som en av landets mest fremtredene leger på den tiden omtales, lexica, nettsider m m.Mvh Jan Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ser at det ble feil mann.Beklager!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, Ann-Mary, da vet jeg fornavnet. Går ut fra at hun ikke var f Paus.Etterkommere m untak av Bernhard C Paus, mangler jeg fortsatt. Regner med at det var flere barn?Mvh Jan Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Iflg. Norges Læger var Nicolai Nissen Paus gift i Kristiania 17-12-1907 med Sofie Amalie Brandt Ødegaard, f. i Kristiania 22-2-1881, datter av oberst Vilhelm Christian Marius Ødegaard og Inga Hedvig Holst. De hadde 2 sønner og 1 datter. Bernhard var også lege ser jeg.Vilhelm C.M. Ødegaard var f. i Vestre Toten 30-6-1848 som sønn av landhandler Johannes Ødegaard og Sophie Amalie Brandt Berg. Gift i Moss 10-10-1876 med Inga Hedvig Holst, f. i Moss 1-9-1853. 3 døtre. (Norges militære embedsmenn 1929).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det Carsten, dette ga meg de svar jeg var ute etter, untatt navn på de 2 andre barna ? Mvh Jan Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.