Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ole Heggelund

[#64919] Tyding av kirkebok for Voss 1887-1903

Recommended Posts

Gjest Jostein Bø

Hei! Hvis det er han Johannes Hirt du meiner so er faddrane: Gardbrukar Ole Kolbeindsen Rio og kåno Gudve Olsdotter Rio, Gardbrukar Nils Henriksen Tillung og kåno Marie Tillung, samt smeden Nils Gjerald.mvhJostein Bø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ole Heggelund

Beklager at jeg var litt upresis. Det er innførsel 15 for piger nedenfor - Jorun Paulina.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

I kirkeboka leser jeg navnet hennes som Joren Paulina (mens det står Jorun i klokkerboka)Faddere: Størk Olsen Lunde, Lars Monsen d(itto), Anne Knudsdtr. do., Brita Eriksdtr. Nærheim, Brita Jensdt. Grimestad.Såvidt jeg kan se, er de samme fadderne anført i klokkerboka.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ole Heggelund

Tusen takk for hjelpen! Jorun er det rette fornavnet på henne.Mvh Ole Heggelund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Bakketun

Berre ein liten detalj ang ein av fadrane. Brita Eriksdtr Narheim. Ikkje Nærheim.Marianne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ole Heggelund

Takk, det høres bedre ut. Nærheim høres litt 'fremmed' ut til å være Voss.Vennlig hilsen Ole H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vibeke L Hansen

Her er lenke til Vosseboken. Narheim finner du i volum 4. LenkeMvh Vibeke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.