Gå til innhold
Arkivverket

[#64988] Passasjerlister til Amerika


Gjest Anne Sandbakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sandbakken

I flg denne lenka, så har Julie reist fra Oslo 29.06.1888, men skipet Angelo/Anglo.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=EMIOSLO&gardpostnr=73020&merk=73020#ovre>LenkeHvordan kan jeg finne passasjerlister videre til hvordan hun reiste videre fra England til Amerika? Jeg har funnet ut at ettersom hun skulle til Philadelphia (hennes etterkommere sier at det var der hun ankom), så gikk det tre skip fra England til Philadelphia, SS Lord Clive, British King and British Prince:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Jeg har sjekket navn på alle med norsk statsborgerskap som ankom Philadelphia i juli 1888 uten å finne 'din' Julie. Dette gjaldt skip som ankom fra engelsk/skotsk/irsk havn, inkludert de 3 nevnt ovenfor.Et generelt søk etter Juli* Lars* i immigrasjonsdatabasen til Ancestry ga heller ikke noe umiddelbart resultat.Hvis du vet hvor hun senere ble bosatt, kan en jo via folketellinger se hvilket år hun har oppgitt som immigrert - evt om hun kan ha brukt andre navn ved innreise til Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.