Gå til innhold
Arkivverket

[#65017] Velfjordinger i Amerika

Gjest Rune Frydenlund Rostad
 Del

Recommended Posts

Gjest Åse Kristiansen

I 1900 bodde Johanna sammen med søstra og svogeren Halvor Kjørvik i Brobakken 8, tilhører Bakklandet menighet. I Adressebøkene for Trondheim bor H.Kjærvik i Brobakken 8 framover til 1910, men dessverre er ingen andre medlemmer av denne familien navngitt i adressebøkene. Derfor kan man jo ikke vite hvor lenge Johanna bodde der. Jeg har ikke funnet henne under døde i kirkeboka for Bakklandet menighet fram til 1907 (jeg er ikke kommet lenger!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Dere har riktige dåpen til Bertil og død også. Hvis du ser på ministerial kirkeboka for Sømna (VIK) kan du se at hans bosted var Hongset. Det står et skifte etter Bertil i 1862 med kona og eneste barn Elle nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Som vanleg vert eg umåteleg frustrert av å ikkje vita, sette meg difor ned og 'nileita' etter Ingmar Johnsen(mannen til Gammel-Ella), tenkte det var mest naturleg i Årstad der dei budde i 1900.Starta i 1902, fann sannsynlegvis den rette i 1912, sjølv om det står f.stad Hardanger, det er ikkje veldig langt frå Kvinnherad til Hardanger: LenkeBer om eit oppslag i skifte, sjølv om eg er ganske sikker.Då var det berre Gammel-Ella igjen, men krk.bøker i Trondheim er 'gresk' for meg, så det får nokon andre ta :-))Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Mora Johanna Bertelsen har jeg ikke funnet blant døde i Bakklandet sogn fram til 1911. Da er det kanskje henne som er på generasjonsbildet. Registreringen av døde slutter i 1911.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mariann og Åse!Det må jo bare være den riktige Ingemar, Mariann:-) Fikk du bekreftet det?Åse, takk for at du gikk igjennom alle de døde i Bakklandet sogn fra 1900 fram til 1911. De har gjort en kjempejobb, og enda bedre var det jo at du ikke fant henne:-) Da er det jo meget sannsynlig at det er henne som er på bildet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariann!Gammel-Ella har jeg notert meg at var død den 22. des 1947 (datoen idag!), og gravlagt på Lademoen. Det kom vel fram tidlig i debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise Bjørvig Nilssen

Hei igjen. Takk for info om Ingemar, Mariann! Rune etterlyste bilde av gammel-Ella. Har ett av henne, Nicola og Nicolas sønn Egil. Og ett av Nicola, som er datert 15/9-1895. Vil med det samme ønske alle en riktig god jul! Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lise, hyggelig å høre fra deg igjen!Tusen takk for de fine bildene. Det var artig å se (til tross for litt lav kvalitet). Jeg tror nok at vi kan si med bra sikkerhet at den eldste damen på firegenerasjonsbildet er Ellas mor Johanna/Johanne(litt usikker på skrivemåte). Legg merke til den slående likheten mellom henne og datteren Ella på bildet i innlegg 85. Har du et bilde av Ellas mor?Kan du gi meg e-post addressen din, Lise? Eller så kan du jo kontakte meg på min; rune.f.rostad@monet.no ? Har en del ting jeg skulle ha spurt deg om. Det haster jo selvfølgelig ikke før etter jul, men det kunne jo ha vært greit å ha adressen din liggende til senere:-) Jeg vil ønske God Jul og Godt nytt år til alle sammen som har deltatt i denne debatten. Dere har vært til enormt stor hjelp, og det har vært utrolig spennende. Uten dere hadde jeg nok sittet og fundert på bildene enda...:-)Hvis noen skulle komme over flere interessante opplysninger, må dere bare skrive inn. Det er kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.