Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#65017] Velfjordinger i Amerika

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Recommended Posts

Gjest Åse Kristiansen

I 1900 bodde Johanna sammen med søstra og svogeren Halvor Kjørvik i Brobakken 8, tilhører Bakklandet menighet. I Adressebøkene for Trondheim bor H.Kjærvik i Brobakken 8 framover til 1910, men dessverre er ingen andre medlemmer av denne familien navngitt i adressebøkene. Derfor kan man jo ikke vite hvor lenge Johanna bodde der. Jeg har ikke funnet henne under døde i kirkeboka for Bakklandet menighet fram til 1907 (jeg er ikke kommet lenger!)

Gjest Mariann Stokken

Som vanleg vert eg umåteleg frustrert av å ikkje vita, sette meg difor ned og 'nileita' etter Ingmar Johnsen(mannen til Gammel-Ella), tenkte det var mest naturleg i Årstad der dei budde i 1900.Starta i 1902, fann sannsynlegvis den rette i 1912, sjølv om det står f.stad Hardanger, det er ikkje veldig langt frå Kvinnherad til Hardanger: LenkeBer om eit oppslag i skifte, sjølv om eg er ganske sikker.Då var det berre Gammel-Ella igjen, men krk.bøker i Trondheim er 'gresk' for meg, så det får nokon andre ta :-))Venleg helsing Mariann.

Hei Mariann og Åse!Det må jo bare være den riktige Ingemar, Mariann:-) Fikk du bekreftet det?Åse, takk for at du gikk igjennom alle de døde i Bakklandet sogn fra 1900 fram til 1911. De har gjort en kjempejobb, og enda bedre var det jo at du ikke fant henne:-) Da er det jo meget sannsynlig at det er henne som er på bildet, ja.

Gjest Lise Bjørvig Nilssen

Hei igjen. Takk for info om Ingemar, Mariann! Rune etterlyste bilde av gammel-Ella. Har ett av henne, Nicola og Nicolas sønn Egil. Og ett av Nicola, som er datert 15/9-1895. Vil med det samme ønske alle en riktig god jul! Lise

Hei Lise, hyggelig å høre fra deg igjen!Tusen takk for de fine bildene. Det var artig å se (til tross for litt lav kvalitet). Jeg tror nok at vi kan si med bra sikkerhet at den eldste damen på firegenerasjonsbildet er Ellas mor Johanna/Johanne(litt usikker på skrivemåte). Legg merke til den slående likheten mellom henne og datteren Ella på bildet i innlegg 85. Har du et bilde av Ellas mor?Kan du gi meg e-post addressen din, Lise? Eller så kan du jo kontakte meg på min; rune.f.rostad@monet.no ? Har en del ting jeg skulle ha spurt deg om. Det haster jo selvfølgelig ikke før etter jul, men det kunne jo ha vært greit å ha adressen din liggende til senere:-) Jeg vil ønske God Jul og Godt nytt år til alle sammen som har deltatt i denne debatten. Dere har vært til enormt stor hjelp, og det har vært utrolig spennende. Uten dere hadde jeg nok sittet og fundert på bildene enda...:-)Hvis noen skulle komme over flere interessante opplysninger, må dere bare skrive inn. Det er kjempefint!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.