Gå til innhold
Arkivverket
Gjest kjetil tufte

[#65030] Kari Larsdatter, Manger

Recommended Posts

Gjest kjetil tufte

Nå må jeg be om hjelp igjen, har sittet i snart 7 timer og lette etter Kari Larsdatter, f.1809 Manger. Gift med Mons Olsen Abedissen, Manger pr.gj. Disse fikk barna Kristi. Anne og Ingeborg. Jeg har hans foreldres navn m.m. men finner bare ikke noe mer på henne. Kan jeg få litt hjelp? Mvh Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kirsti Rye

Hei.Har du vurdert denne kandidaten? LenkeHun er riktignok født i 1807, men farens navn stemmer.mvh Kirsti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Vielse 09 APR 1831 Manger, Hordaland [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11606&idx_id=11606&uid=ny&idx_side=-223>LenkeKan dette være barna deres,tro?Barbro,født 15 juli 1831(nr 84): LenkeKonfirmasjonen hennes (her kalles hun Barbara)i 1846(nr 24): LenkeIngebor,født 20 juni 1833(nr 98): Lenke Konfirmasjonen hennes i 1848(nr 36) LenkeOle,født 2 mars 1836(nr 27): Lenke Karen,født 21 feb 1841(nr 41)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Ingen Kari Larsdt. ble født 1807-9 i Askøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vibeke L Hansen

I vielsen står det at hun er fra Ryland. Antar at dette er den rette som blir konfirmert. LenkeVibeke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vibeke L Hansen

Noe feil skjedde med lenken, prøver igjen. Nr 289 på høyre side:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kirsti Rye

Karis konfirmasjon (nr 289)Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Manger, Ministerialbok nr. A 3 (1816-1824), Konfirmerte 1823, side 256. Permanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vibeke L Hansen

Konfirmasjonen bekrefter vel at (2) er rette foreldre.Vibeke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kirsti Rye

Ops, her ble det visst dobbelt opp, beklager, så ikke etter nye innlegg før det var for sent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ble mye dobbelt opp nå ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vibeke L Hansen

Her dør en Ingeborg Anfindsdtr i 1864 på Abedissen: LenkeVibeke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vibeke L Hansen

I (2) står det en merknad om mor: Helland. Her blir det født en Ingebor Anfindsdtr på Helland.LenkeKan være henne til tross for ca 2 år feil i forhold til død ii 1864.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

VibekeDet er samme dåpen som jeg fant i innlegg 13.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vibeke L Hansen

Beklager, det var ikke meningen å gjøre det dobbelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest kjetil tufte

Kan jeg få hjelp til tyding av dåpen til Kari? Det står at hun er uekte og en del annet jeg ikke klarer å tyde. Mvh Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vibeke L Hansen

Det står: et uægte pigebørn af Herløe sogn fød 28 og døpt 31.oct. Moderen Ingebor Anfindsdtr Helland, udlagt til barnefader .. ukonfirm... Lars Nielsen fra Bergen. Test: Niels Bendixen, Bendich Knudsen, Johannes Jensen, Inger Stephensdtr, Brithe Cristensdtr. Alle fra Eikeland.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Hei Vibeke! Du trenger ikke å beklage at det ble dobbelt opp med dåp,vet du.Har gjort det samme mange ganger jeg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest kjetil tufte

Takk igjen, da er jeg kommet langt videre i dag. Mvh Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest kjetil tufte

Hei igjen. Ja så var det faren hennes da, Lars Nilsen.... Forsøker å finne ham men der er ikke mye punkter å finne ham på. Står i kirkeboken at far til Kari Larsdatter var 'ukonfirmerte Lars Nilsen fra Bergen. Har noen av dere vært borti denne situasjonen hvor du skal finne en person på så få opplysninger? Da er jeg mottakelig for noen gode tips, for jeg står fast... Mvh Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vibeke L Hansen

Dette er bare et skudd fra hoften... Ser at ved konfirmasjonen til Kari er det nevnt gården Ryland. Finner en Lars Nielsen som gifter seg i 1815 med Mari Olsdatter. På gården Ryland. Kanskje dette er den rette? Ryland ligger i Meland og er omtalt i bygdebok 1 for Meland. Kanskje du kan finne svar i den boken??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.