Gå til innhold
Arkivverket
Gjest erling t. endresen

[#65054] Når døde Brita Nilsdatter gift til Nygaard, Sjernerøy/ Nedstrand

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6306&idx_id=6306&uid=ny&idx_side=-175>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Her dør hennes mann Mikkel Mikkelsen Nygård, husmann f. 1816, død desember 1886, Sjernerøy/ Nerstrand.Står det at han er gift?Jeg finner ikke hans kone Brita Nilsdatter død.Hun skal være døpt i 1813, i enkelte kilder oppgitt til født 1816.se folketelling 1865:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Tok en titt i bygdeboka for Finnøy, band IV og V , under Nygård , Mikkel Mikkelsen Nygård f 1815 , død 25.12 .1886 g 1 16.7. 1839 med Brita Nilsdatter , dotter til Nils Askjellsen på Raunes , Vats, side 56,f 1813 . Hennes yngste barn er f 19. 9 1852 og Mikkel gifter seg 2, g 20.7 1878 .Så hun må ha dødd i det tidsrommet.Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Glemte forresten å takke for opplysningene og hjelp så langt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Ser at Mikkel Mikkelsen bodde på Holle ved sitt andre ekteskap i 1878. Kan det stå noe om hans første kone Brita Nilsdatter under denne gården i bygdeboken, tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Beklager, men de opplysningene som er nevnt under ( 3) er fra Holle , under Nygård henvises det til Holle for opplysninger. Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

OK, Tove,, takk. Da må jeg nok sjekke i skiftepapirene en gang jeg er på arkivet i Stavanger, om disse protokollene da finnes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.